Pénteken az Egyesült Államokban robbant ki az utóbbi évek legnagyobb autóipari botránya, mikor egy amerikai szervezet bejelentette, hogy mérései szerint a Volkswagen dízelmotorjainak károsanyag-kibocsátása a határérték fölött van, az autógyár csak úgy szerezte meg az engedélyeit, hogy manipulálta ezeket az emissziós teszteket. A hír hatására brutálisan bezuhantak a Volkswagen részvényárai, és az egész európai autóipar megzavarodott. Csütörtökön aztán kiderült az is, hogy a BMW is csalt a teszteken.
Most a német közlekedési miniszter azt mondja, hogy a Volkswagen az európai tesztjein is csalt.
Alexander Dobrindt szerint ugyanazokat a teszteket használták Európában is, amikkel az Egyesült Államokban lebuktak. A miniszter elmondta azt is, hogy a kétliteres motorok mellett az 1,6-os dízelek is érintettek a csalásban.
Arról viszont még nincs adat, hogy a csalásban érintett 11 millió autó közül mennyi lehet Európában.
A botrány kirobbanása óta a Volkswagen-részvények majd 30 százalékot vesztettek az értékükből. Ma már ugyan volt egy kis növekedés az árukban a frankfurti tőzsdén, az új áldozat viszont a BMW, aminek részvényeivel azt tették a csütörtöki hírek:
Ez majd' 10 százalékos áresés egyetlen nap alatt.
(BBC)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.