Lesz is, meg nem is dugódíj

Budapest
2015 szeptember 25., 08:29

A Világgazdaságnak nyilatkozott Ekés András, a Városkutatás Kft. igazgatója a fővárosban bevezetendő dugódíjról. Ekés szerint

"dugódíjnak semmiképpen sem, legfeljebb használati díjnak lehet nevezni a tervezett Budapest-matricát."

Tarlósék egy évi 5000 forintos matricában gondolkoznak, ami valószínűleg az autósoknak nem egy megterhelő összeg, de egyelőre nem tudni, hogy kiknek kéne megvenni és hogyan ellenőriznék a matrica meglétét. Ekés szerint is számos kérdés felmerül, például

"Havi matricát kell-e váltani például egy Budapestre látogató vidéki autósnak vagy egy külföldinek, aki akár csak átutazik a városon? Vonatkozik-e a budapestiekre a Budapest-matrica?"

Ekés András nyilvánvaló, hogy a Budapest-matrica nem befolyásolná a fővárosi közlekedést, a megszokott helyeken ugyanúgy lennének dugók, torlódások mint eddig. A dugódíj bevezetése elkerülhetetlen, a négyes metróba ölt uniós pénzekért a főváros vállalta a pénzszedést. A dugódíjnak a szerződés szerint biztosítania kéne, hogy a 4-es metrón több legyen az utas, és, hogy csökkenjen a városban a környezetszennyezés. Hogy ezek milyen módon fognak teljesülni Tarlósék ötletétől, egyelőre nem látni. (Világgazdaság)

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.