Világszerte 2,1 millió Audit adtak el úgy, hogy telepítve volt beléjük a környezetvédelmi vizsgálatokat kijátszó szoftvercsomag, ismerte el közleményében a Volkswagen. A csalás szinte a teljes modellskálát lefedte, volt csalószoftver A1-esekben, A3-asokban, A4-esekben, A5-ösökben, A6-osokban, TT-kben, Q3-asokban és Q5-ösökben is - ezek motorjait javarészt az Audi győri üzemében gyártják, ahol csak 2014-ben összesen kétmillió benzines és dízelmotor készült. A csalás a dízelmotoros autókat érinti.
UPDATE 13:37: A BBC legfrissebb jelentése szerint a német ügyészség nyomozást indított Martin Winterkorn, a VW-csoport lemondott vezérigazgatója ellen.
A 2,1 millió autó javát, 1,42 milliót Nyugat-Európában - csak Németországban 577 ezer darabot - adták el, az Egyesült Államokban csak 13 ezer ilyet adtak el.
A Volkswagen-csoport tájékoztatása szerint összes márkájukat összesítve 11 millió autó érintett a csalásban.
A botrány folyományaként már leváltották a Vokswagen vezérigazgatóját, Martin Winterkornt. Utódja, Matthias Müller "könyörtelen" nyomozást ígért a tettesek felderítésére. Talán már ennek a következménye, hogy egyelőre meg nem erősített hírek szerint a Vokswagen-csoport kutatás-fejlesztési részlegének több vezetőjét is felfüggesztették. A Reuters szerint a tisztogatásban a Volkswagen, az Audi és a Porsche fejlesztési részlegének vezetői is áldozatul estek.
A botrány hatására hétfőn tovább zuhant a Volkswagen részvényárfolyama, csak a mai kereskedésben 6,6 százalékot esett. (Via BBC. Címlapkép: AFP PHOTO / JOHN MACDOUGALL)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.