"Összhangba hozzák az előírásokkal" a botrányban érintett 11 millió dízelmotoros autó károsanyag-kibocsátási értékeit – mondta Matthias Müller, a Volkswagen néhány napja kinevezett vezérigazgatója, hogy mi lesz az első lépés, amivel úrrá akarnak lenni az emissziós botrányon. A VW értéke 38 százalékot zuhant a botrány óta eltelt tíz kereskedési napon, egyesek már a német autógyártó adósságai miatt aggódnak, így érthető a sietség.
Az óriási visszahívás – aminek költsége akár a 6 milliárd eurót is meghaladhatja – csak az első lépés lesz a vállalat "átfogó akciótervében", aminek azonban a további elemeit nem árulta el a 62 éves Müller, aki több mint ezer VW-vezető előtt beszélt hétfő este. Utalt viszont arra, hogy a Volkswagen Cars a Porschéhoz és az Audihoz hasonló függetlenséget kaphat a vállalaton belül (igaz, hogy ez hogyan kapcsolódik a mostani botrányhoz, nem tudni).
Müller egyébként azt mondta, hogy a 11 millió "érintett" autónak egy részében aktiválhatták a csaló szoftvert, ami utalhat arra, hogy végül csak kevesebb autót kell visszahívni, de utalhat a vállalat várható jogi védekezésére is. Igaz, Müller főleg azt hangoztatta a beszédében, hogy mindent a bizalom visszaállításának és a helyzet tisztázásának kell alárendelni.
(WSJ)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.