IPhone-on már olvashatóak a Facebook instant cikkei

A Facebook vezetői kedden jelentették be, hogy minden felhasználó, aki iPhone-os alkalmazással használja a Facebookot, mostantól naponta több ezer instant cikkel találkozhat majd a hírfolyamában. A felhasználók egy kis villám-ikont látnak majd a hírfolyamban megjelenő cikkekhez csatolt képek jobb felső sarkában, így:

Ez a villám mutatja, hogy az adott poszt egy instant cikk, ami 10-szer gyorsabban töltődik be, mint a hagyományos cikkek és a Facebook szerint az alkalmazásukon keresztül sokkal jobb olvasási élményt is kínálnak. A Facebook érzékeli, ha egy ismerősünk által megosztott cikkből van instant verzió is, és azt teszi a link helyére akkor is, ha egy haver teszi ki a hírfolyamba.

Az istant cikkek gyártására a Facebook a leszerződött a legnevesebb médiavállalatokkal, többek közt ezekkel:

És a következő hetekben még egy csomó jön: Billboard, Billy Penn, The Blaze, Bleacher Report, Breitbart, Brit + Co, Business Insider, Bustle, CBS News, CBS Sports, CNET, Complex, Country Living, Cracked, Daily Dot, E! News, Elite Daily, Entertainment Weekly, Gannett, Good Housekeeping, Fox Sports, Harper’s Bazaar, Hollywood Life, Hollywood Reporter, IJ Review, Little Things, Mashable, Mental Floss, mindbodygreen, MLB, MoviePilot, NBA, NY Post, The Onion, Opposing Views, People, Pop Sugar, Rare, Refinery 29, Rolling Stone, Seventeen, TIME, Uproxx, US Magazine, USA Today, Variety, The Verge vagy a The Weather Channel.

Az instant cikkek azért ennyire gyorsak és azért ilyen szépek, mert a médiavállalatok ezeket a tartalmakat közvetlenül a Facebook szervereire töltik fel. A Facebook szerint a modellel mindenki jól jár, az olvasónak nagyobb élmény, a Facebooknak több hirdetési bevétel, a médiavállalatnak pedig nagyobb közönség, ráadásul az instant cikkeket egyelőre az olvasottságot mérő oldalak is úgy számolják, mintha azok az kiadóhoz érkeztek volna, Tehát a fenti képen lévő példára kattintva a Washington Post kap egy kattintást, bár a tertalom a Facebook szervereiről töltődik.

De akkor mi a gond?

A gond az, hogy a Facebook ezzel még jobban ráül az online-sajtóra. A legtöbb hírportál forgalmának így is jelentős része már a Facebookról érkezik, mostantól viszont még nagyobb lesz az óriásvállalat befolyása. A Facebook az internet egyre nagyobb részét szeretné a hírfolyamába húzni, azt szeretné elérni, hogy a felhasználók szinte bármilyen fonkciót, amiért használják a netet, elérhessenek a Facebookon keresztül is. Az instant cikkek bevezetése pedig egy újabb, hatalmas lépés elfelé.

Az újítás egyelőre csak iPhone-on elérhető, de hamarosan érkezik az Androidos verzió.

Népszerű
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.