A Miniszterelnökség szerint „a felcsúti kisvasúttal kapcsolatban a híresztelésekkel ellentétben ellenőrzési vizsgálat nincs folyamatban”. Legalábbis ezzel reagáltak a Figyelő cikkére, amelyben arról írtak, hogy a projekt már az Európai Bizottság figyelmét is felkeltette, és Brüsszelből levélben keresték megy a magyar hatóságokat. Később a Miniszterelnökség elismerte, hotgy valóban kaptak ilyen megkeresést, de erről már nem adtak ki sajtóközleményt.
A Figyelő kérdésére Brüsszelből azt válaszolták, hogy 2015 végére olyan információkat kaptak, amelyek megnyugtatták őket. Úgy látják, hogy a projekt illeszkedik az Unió fejlesztési politikájához, semmi nem utal arra, hogy bármilyen szabállyal ellentétes lenne. Az EU csalás elleni hivatala, az OLAF pedig nem mondhat semmit, amíg le nem zárul egy eljárásuk, de azoknak is csak ajánlás lehet a vége.
A Figyelő korábban írt arról, hogy a megvalósíthatósági hatástanulmány meghatározott forgalmat képtelenség lenne elképzelni a felcsúti kisvasútra, hiszen a budapesti Széchenyi-hegyi Gyermekvasútnál is több utast reméltek. Pedig a buszok eleve jobban feltárnák a falvakat, nincsenek olyan messze a megállók, és meghosszabbítás után sem lesz napi használatra vonzó a 25-tel döcögő vonat.
A cikkben megemlítik, hogy a PFLA így közbeszerzés nélkül tudott uniós pénzért építtetni, és a fővállalkozó Swietelsky Vasúttechnika Kft. mellett a felcsúti polgármester, Orbán Viktor barátja cégének, a Mészáros és Mészáros Kft.-nek a gépei is megjelentek, ami kiváló vasúti referenciát jelenthet nekik.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.