Évek óta vita az autóspárti és a kerékpárti városvezetők között, hogy kell-e buszsáv, kerékpársáv a Bajcsy-Zsilinszky úton, Tarlós István főpolgármester is számtalanszor megnyilatkozott az ügyben.
A vita inkább szimbolikus, hiszen a pár száz méter hosszú útszakasz nem oszt, nem szoroz egy ekkora városban, mindenesetre mindenki kiélheti társadalompolitikai elképzeléseit: a 2x3 sávos útszakaszra villamost is terveznek, ez is vita tárgya, ahogy az is, kell-e külön sáv a parkoló autóknak.
A vitának az a része, hogy a kevesebb sáv nagyobb dugót okozna, most eldőlni látszik, márpedig éppen a taxisok egysávos blokádja miatt:
Jól látszik, hogy három nappal a blokád kezdete után az autós forgalom hozzászokott a sávelvonáshoz, és nincs torlódás már az érintett szakaszon csak a kereszteződésnél a piros lámpa miatt.
(Nyilván logikátlan is a Bajcsy áteresztőképességén számon kérni a belvárosi dugóhelyzetet, hiszen előtte is [Nyugati tér] és utána is [Astoria] egy-egy sávra szűkülnek az irányok, teljesen mindegy, hogy a szakasz közepén 4, 16 vagy 132 sávon mehetnek az autók.)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére a közelmúltban a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg felületeinken. Ebben közösségként együttes a felelősségünk, a mienk kiemelt. Amíg újragondoljuk a teendőinket, nem minden cikkünk alatt lehet kommentelni. Egyszersmind kérjük és köszönjük, ha nem csak szabályzatunk betűjének, de a szellemének betartása felett is segítetek őrködni.
Ha kommentelnél, ahhoz Közösség vagy Belső Kör csomagra van szükséged. Ha csak olvasnád a többiek hozzászólásait, ahhoz nem kell előfizetés.