Na, ezért nem kell több sáv az autóknak a Bajcsy-Zsilinszky úton

Tbg
közlekedés
2016 január 20., 09:06

Évek óta vita az autóspárti és a kerékpárti városvezetők között, hogy kell-e buszsáv, kerékpársáv a Bajcsy-Zsilinszky úton, Tarlós István főpolgármester is számtalanszor megnyilatkozott az ügyben.

A vita inkább szimbolikus, hiszen a pár száz méter hosszú útszakasz nem oszt, nem szoroz egy ekkora városban, mindenesetre mindenki kiélheti társadalompolitikai elképzeléseit: a 2x3 sávos útszakaszra villamost is terveznek, ez is vita tárgya, ahogy az is, kell-e külön sáv a parkoló autóknak.

A vitának az a része, hogy a kevesebb sáv nagyobb dugót okozna, most eldőlni látszik, márpedig éppen a taxisok egysávos blokádja miatt:

photo_camera A Google Maps traffic szerdán 9:30-kor

Jól látszik, hogy három nappal a blokád kezdete után az autós forgalom hozzászokott a sávelvonáshoz, és nincs torlódás már az érintett szakaszon csak a kereszteződésnél a piros lámpa miatt.

(Nyilván logikátlan is a Bajcsy áteresztőképességén számon kérni a belvárosi dugóhelyzetet, hiszen előtte is [Nyugati tér] és utána is  [Astoria] egy-egy sávra szűkülnek az irányok, teljesen mindegy, hogy a szakasz közepén 4, 16 vagy 132 sávon mehetnek az autók.)

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.