Az Uberhez méltó reklámkapányt kezdett a vállalat péntek este: ezzel az üzenettetel fogadták felhasználóikat
--- miután a NAV bejelentette, mostantól el fogják várni, hogy a személyszállítással foglalkozó cég adót fizessen a személyszállítás után.
A példátlanul elnyomó lépésre válaszként tehát azt várják ügyfeleiktől, hogy saját magukat önkéntes reklámarccá téve kiabálják szét ismerőseik között:
NEM AKAROM, HOGY AZ 51 MILLIÁRD DOLLÁRRA ÉRTÉKELT CÉG ADÓT FIZESSEN!
Valami lehet egyébként a vízben a Szilícium-völgyben, ami allergiássá tesz az adófizetésre, mert nemrég az Airbnb állt elő hasonló kampánnyal San Franciscóban, csak ők még nagyobbat húztak.
Konkrétan teleplakátolták a várost üzenetekkel arról, hogy mit kellene csinálni az általuk befizetett adóval:
Az eredetileg a cég népszerűsítésére szánt kampány olyan rosszul sült el, hogy a vezetőségnek nyilvánosan bocsánatot is kellett kérnie, és azonnal le is vették az összes plakátot. Elég sokan szóvá tették ugyanis az interneten, hogy
nem néz ki túl jól, ha egy cég passzív-agresszív hangnemben azzal flegmáskodik, amit minden állampolgárnak kötelessége megtenni, vagyis, hogy befizeti az adót.
Függetlenül attól, hogy ki hol áll az Uber-taxi vitában, a cég arrogáns kampányára is pont ez lenne a megfelelő válasz. (Ami véletlenül sem keverendő össze az erőszakkal.)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.