A fővárosi közgyűlés januári döntése alapján áprilistól az új feladatellátási modell szerint működhet tovább a BKK. Azaz megváltozik a teherforgalmi és a parkolási közszolgáltatásokkal, valamint a személytaxi-szolgáltatással kapcsolatos feladatok struktúrája, írja az Index egy belső tájékoztató levelélre hivatkozva.
Így április 1-jétől a BKK-nál csak az általános közútkezelői stratégiai feladatok (stratégiai tervek, kiemelt fejlesztések, programok koordinálása, információk közzététele) maradnak.
A BKK-tól a taxik ellenőrzésén kívül szinte minden közúti feladatot elvesznek, a fő tevékenysége a tömegközlekedés megrendelése lesz.
A közutak üzemeltetési, fenntartási és felújítási feladatait, és a közútkezelői igazgatási, ellenőrzési, vizsgálati feladatokat átveszi a Budapest Közút Zrt.
Az eddigi forgalomszervezési feladatai nagy része a Fővárosi Önkormányzati Rendészeti Igazgatósághoz, a FÖRI-hez kerül át. A FÖRI ellenőrzi áprilistól teherforgalmi behajtási engedélyeket, súlykorlátozott behajtási forgalmat, a közúti forgalomszervezést, de baleseti helyszínelés is oda tartozik majd.
A cikk szerint a BKK mostani lefokozása lehet az első lépés az az új világ felé, amelyről Tarlós István tavaly decemberben beszélt.
Akkor a főpolgármester szélsőségesen tömegközlekedés-orientáltnak nevezte a fővárost. Nem tetszett neki, hogy az elmúlt 5 évben az autós közlekedést háttérbe szorították a tömegközlekedés, a kerékpározás és a futóversenyek.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.