Az Origo úgy tudja, hogy megszületett a döntés a felcsúti kisvasút meghosszabbításáról, mert
a projektbizottság egyhangúlag támogatta
az etyeki nyomvonal tervét. A döntést a a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő, a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ, a Magyar Államvasutak , a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a Nemzeti Közlekedési Hatóság képviselője mellett az érintett települések küldöttei és Tessely Zoltán Etyek, a Szent László- és a Váli-völgy területfejlesztéséért felelős miniszterelnöki biztos, a körzet fideszes országgyűlési képviselője hozta meg. Az origo hangsúlyozza, hogy két nyomvonalról született terv, és ebből
sikerült a rosszabbikat kiválasztani.
Ugyanis olcsóbb és rövidebb nyomvonalon lehetne a kisvasutat Herceghalomra vinni, ahol már rendes vasúti fővonalra lehet átszállni, így az ottélők fővárosban jutása érdemben gyorsulna. Ehelyett Bicskére lehet majd utazni átszállni, a másik vég pedig Etyek lenne.
Az előzetes tanulmány szerint a két hosszabbítás
"tisztán állami pénzből valósulna meg és 9 milliárdba kerülne."
(Origo)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.