Jégen, mocsárban is mennie kell a NAV légpárnásának

érdekes adat
2016 március 11., 15:26

Az Átlátszó kikérte és megkapta azt a szerződést, amelyet a NAV kötött az eredetileg bútorgyártással foglalkozó AMT Hungary Kft-vel, egy légpárnás hajó vásárlásáról. Mint arról korábban beszámoltunk, 58 millió forintért rendelte meg a különleges járművet az adóhatóság.

Az Átlátszó arra volt kíváncsi, hogy pontosan milyen típust vett a NAV, hogy össze tudják hasonlítani, tényleg ennyibe kerül-e egy ilyen jármű. A kísérlet nem sikerült, ugyanis a NAV a szerződésben nem egy már létező, konkrét típust rendelt meg, hanem leírta, hogy milyen követelményeknek kell megfelelnie a szerkezetnek. A szerződésben így ez a kitétel szerepel:

“A hajót jelen műszaki leírásnak megfelelően kell tervezni, építeni, szállítani”.

Ebből arra lehet következtetni, hogy egy teljesen új típust kell készíteni, olyat, amilyen a világon először a NAV-nak lesz majd. 

A specifikációban olyanok vannak, hogy a jármű menjen jégen, mocsáron, sekély- és mélyvízben is, 360 fokban forduljon, tolasson, -20-tól +40 fokig működjön, 1 fős személyzettel de akár 6 emberrel a fedélzetén is használható legyen, 600 kiló terhet is bírjon.

Arról a NAV nem számolt be, hogy pontosan mi kerül a hajón 58,4 millióba, mert ehhez az eladó cég üzleti titkaira hivatkozva nem járult hozzá. Máshonnan azonban az Átlátszó megtudta ezt is: 52,7 millió maga a jármű, 1,8 millió az utánfutó, amin szállítani lehet, 1,5 millió a tanfolyam, amivel a kezelését betanítják és 2,3 millió a szállítás díja. (Átlátszó)

(A címlapkép csak illusztráció, a NAV légpárnása nem pont ilyen lesz.)

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.