Vitézy Dávid sem érti, mi szükség van arra a belvárosi mélygarázsra, ami miatt letarolták a fákat a József Nádor téren

„Mi szükség van egy óriási, 525 férőhelyes mélygarázsra a belváros legszűkebb, közúton alig megközelíthető pontján, a József nádor téren?” – értetlenkedik a Facebookon Vitézy Dávid, a BKK volt vezére. 

Ez az az építkezés, ami miatt letarolták az összes fát a József Nádor téren.

Képek: Nagy Klári/Facebook

Vitézy szerint ha egy ilyen mélygarázs plusz parkolókapacitást hoz létre, akkor valójában vonzza a forgalmat a belvárosba, nagyobb dugót, nagyobb környezetszennyezést okoz. 

A BKK volt vezére szerint régóta ismert és alkalmazott elv (ez történt a Szabadság téren és a Kossuth Lajos téren is), hogy ha már belvárosi mélygarázs épül, akkor ugyanannyi vagy több parkolóhely szűnjön meg a felszínen. De hogyan lehetséges, hogy még a József nádor téren is megmaradna a felszíni parkolás a beruházó cég nyilatkozata szerint?

Miután a József nádor tér környékén nagyrészt forgalomcsillapított közterületek, gyalogoszóna van, az 500 férőhely felszín feletti megszüntetése szinte lehetetlen. Ez ugyanakkor önmagában is mutatja, mekkora plusz autóforgalmat hoz ide egy ekkora mélygarázs.

Vitézy úgy számol, hogy ha egy 500+ férőhelyes mélygarázs reggel megtelik, az egy fél lánchídnyi forgalmat jelent a reggeli csúcsórában. Elbírja-e a 2x1 sávos József Attila utca, mint a tér egyetlen érdemi megközelítési útvonala, ezt a pluszforgalmat? Szerinte csak még nagyobb dugók árán, pedig a Bajcsy/Andrássy csomópontra vagy a Lánchíd már amúgy is túlterhelt. 

De azt sem érti, hogy lehet, hogy egy közterületen ilyen volumenű beruházás elindul úgy, hogy egyetlen terv sem ismert és, a beruházót idézve: „a térfelszín átalakítási tervének véglegesítése még zajlik”.