Itt az új Tesla: 344 kilométeres hatótáv és vaskos ígéretek

Tesla
2016 április 01., 06:23

A Tesla bemutatta legfontosabb típusát, a tömegeknek szánt "elérhető" árú Model 3 típust.

Pontosabban fogalmazva megszellőztették, illetve ígértek ezt-azt, mert jó esetben 2017 végétől lesz kapható az autó.

De ez az apróság cseppet sem zavarta az Apple őrültekkel versenyre kelő rajongókat, akik az Egyesült Államok Tesla szalonjai előtt sátrazva várták, hogy az elsők között tegyék le az ezer dolláros előleget a félkész típusra.


Apróságokkal nem zavartatják magukat, ahogy a cégvezető Elon Musk sem, aki csak nagy vonalakban árult el pár adatot a Model 3-ról.

Szerencsére nem hagyta ki a villanyautók legfontosabb jellemzőjét, a hatótávot.

A Tesla Model 334 kilométert gurulhat majd két töltés között, ára hivatalosan 35 ezer dollár (9,5 millió forint).


Ha ma érkezne, biztos borítaná a piacot, hiszen ebben az árkategóriában ennyit egy konkurens sem kínál, a BMW i3 160 kilométerre jó, a legnépszerűbb villanyautó a Nissan Leaf pedig az új 30 kWh-s akkuval is csak 172 kilométert.

Kompakt mérete ellenére tágas lesz az utastér, öt felnőtt számára elegendő helyet ígér a Tesla-főnök, formáját, stílusát tekintve tulajdonképpen egy zsugorított Model S-t kapnak a megrendelők, önvezető funkcióval, gigantikus méretű fedélzeti kijelzővel, kiemelkedően biztonságos kialakítással.


A Model 3 befejezésével párhuzamosan bővül a Tesla saját töltőhálózata, a jelenlegi több mint 7000 darabos Supercharger-hálózatát 2017 végéig megduplázza, vagyis nagyjából 15 ezer vezetékre csatlakozhatnak rá a Tesla tulajok.
Óriási a felhajtás a bejelentés körül, ami jócskán késett az előzetes ígéretekhez képest, és mindenképp sorsdöntő lesz a Tesla számára. A cél nyereségessé tenni a vállalatot, 2020-ra elérni az 500 ezres gyártási darabszámot, valamint visszahozni valamennyit a lítium-ion akkumulátorokat gyártó Gigafactory beruházásba ölt dollármilliárdokat.

Erős terv, van aki a bukást jósolja, de bármi is lesz a vége, az e-mobilitás csak profitálhat a kalandból, mert ennyire menő, vágyott fogyasztói termék még sosem volt a villanyautó.

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.