A génjeink is meghatározzák tanulmányi sikereinket

TUDOMÁNY
2016 május 12., 14:03

A társadalmi és környezeti tényezők mellett biológiaiak is meghatározzák az iskolai teljesítményt, állapította meg egy amerikai kutatás. A 294 ezer, főként európai származású, a világ sok táján élő, különböző korú emberek genetikai mintájának elemzése alapján

74 területet sikerült azonosítani az emberi kromoszómán,

melyek kapcsolatba hozhatók az oktatásban töltött évek számával.

Az első elemzés után a vizsgálatot még egy 111 ezer fős mintán is megismételték. Egy korábbi kutatás azt mutatta ki, hogy a genetikai tényezők az iskolai teljesítmény nagyjából 20 százalékával hozhatók kapcsolatba. A jelen tanulmányban 74 úgynevezett SNP-t (Single Nucleotide Polymorphism), vagyis egyedi nukleotid-poliformizmust, DNS-variációt azonosítottak, ezeknek külön-külön igen kicsi a hatása az iskolai teljesítményre.

A kutatócsoport úgy véli, az iskolai teljesítmény összetett jelenség, a molekuláris genetikának még sok egyéb tényezőjét kell feltárni, kutatásuk egyelőre az út kezdete, a jövőben más genetikai és környezeti tényezőket és ezek kölcsönhatását is tanulmányozni kell. (MTI)

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.