Szél Bernadettet lefajvédőzték a Parlamentben, de ezen mindenki nevetett

környezetvédelem
2016 május 23., 15:24
link Forrás

A hód, a vidra, a vöröshasú unka, a ragadozó őn, a magyar bucó, a német bucó, a selymes durbincs, a széles durbincs, a Lumnitzer szegfű, az István király-szegfű, a leánykökörcsin, a magyar tarsza, a nagy tűzlepke és a barna rétihéja esete a Fidesszel , avagy azért nem tart sehol a Natura 2000 kezelési és fenntartási tervekkel a kormány, hogy mehessen a szabadrablás?


Szándékosan adott ilyen hosszú címet hétfői interpellációjának az LMP politikusa, elmondása szerint azért, hogy a különböző kormányzati vagy kormány által jóváhagyott projektek miatt veszélyeztetett fajok neve legalább elhangozzon a parlamentben.

A fenti videó elején látszik, hogy ez könnyezésig menő nevetést váltott ki a legkülönbözőbb pártállású képviselőkből. Annak az Ismeretlen Humor Haroldnak viszont középkeresztet adnánk, aki jól hallható benyögésével lefajvédőzte az éppen fajokat védő Széllt. Ez 0:24 táján hallható, ha jól feltekered a hangerőt.

A sok röhörészés közben viszont kiderült egy valóban ijesztő tény. V. Németh Zsolt államtitkár válaszából ugyanis megtudtuk, hogy a szintén Natura 2000-es védettségű területet érintő Római parti mobilgát ügyében nemhogy nincs semmiféle hatásbecslés, de mégcsak be sem érkezett a hatósági eljárás megindítása iránti kérelem. Ez ahhoz képest végképp meghökkentő, hogy Tarlós főpolgármester többször is az építkezés őszi megkezdéséről nyilatkozott.

A mobilgát-projekt Tarlós tanácsadói által favorizált változata miatt megszünne a Római-part természetes folyópartjellege. Nem konkrétan a mobilgát elemei miatt, hanem azért, mert járulékosan mesterséges partszakaszt hoznának létre, a vízparti sáv fáinak és egy teljes ártéri erdőnek a kivágásával, a jól ismert kavicsos föveny felszámolásával. Létezik egy töredék ekkora környezetrombolással járó potenciális mobilgát-nyomvonal is, ami érintetlenül hagyná a főváros egyedülálló, a folyóval gyakorlatilag egyedüliként kapcsolatot tartó negyedének vízpartját. Csakhogy a fővárosnál ez ellen mostanáig sikeresen lobbizott az a néhány vendéglátós és egyéb befektető, akik a tiltott hullámtéri szakaszra építkeztek. Ez a sáv a kíméletesebb gátverzió megépítése esetén a nagy árvizekkor víz alá kerülne, miközben a nem hullámtérbe épült lakónegyedet is meg lehetne védeni.

V. Németh Zsolt kedélyesen előadott válaszának ijesztő eleme volt még, amikor arról beszélt, hogy

  • a mobil gát a tudomása szerint a Duna-part fával nem borított részén haladna (miközben köztudomású, hogy nem közvetlenül a gát, hanem a vele járó partrendezés miatt terveznek kivágni ezernél jóval több fát, köztük egy komplett erdőt, amit maga a főpolgármester sem tagadott soha.)
  • azt magyarázta, hogy azért sincs itt semmi látnivaló, mert maga a part nem is Natura 2000-es terület, hiszen csak a folyómeder számít annak. Egy közvetlenül parti, már közepes árvizekkor is tartósan vízben álló ártéri erdő esetében ez meglepő hozzállás a kormányzat legmagasabb beosztású természetvédelmi felelősétől.
  • hogy közben bevallja, még eszerint is van egy rész, ami mindenképp Natura 2000-es terület. Amire biztosan nem készült hatástanulmány.



Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.