Vitézy: 70-es évek autóközpontú felfogása érződik ma Budapesten

A Magyar Nemzet készített interjút a BKK volt vezetőjével, aki jelenleg a Közlekedési Múzeumot irányítja. Vitézy Dávid kiáll a Liget-projekt mellett, szerinte sokan most kilóra mérik a zöldfelületeket, miközben jelenleg a terület nagy része az évtizedek óta elmaradó karbantartás miatt egyszerűen használhatatlan.

„Láthatjuk Nyugat-Európában – sőt itthon a Kopaszi-gát esetében is –, hogy egy színvonalasan tervezett és karbantartott park mennyire más minőséget jelent azokhoz képest, amelyeket hagynak burjánzani,”

mondta. Vitézy szerint viszont aggasztó, hogy a városvezetés szemléletében a tömegközlekedés fejlesztése, színvonalas működtetése és a gyalogosok, a kerékpárosok szempontjai egyre jobban háttérbe szorulnak. A főváros döntéshozói akaratuk ellenére az 70-es évek elhibázott fejlesztései között szocializálódtak. Vitézy szerint ez jól látszik a Kossuth Lajos utca állapotán is:

„a tervek elkészültek, de elvéreztek a politikai vitákban. Ez ma Budapest sebhelye, ahol a leginkább érződik a 70-es évek autóközpontú felfogása. Bezárt boltok, halott környezet a város szívében. Ha valamikor, akkor a négyes metró átadásakor ki lehetett volna alakítani szélesebb járdákat, fasort, forgalomcsillapítást.”