A Magyar Nemzet készített interjút a BKK volt vezetőjével, aki jelenleg a Közlekedési Múzeumot irányítja. Vitézy Dávid kiáll a Liget-projekt mellett, szerinte sokan most kilóra mérik a zöldfelületeket, miközben jelenleg a terület nagy része az évtizedek óta elmaradó karbantartás miatt egyszerűen használhatatlan.
„Láthatjuk Nyugat-Európában – sőt itthon a Kopaszi-gát esetében is –, hogy egy színvonalasan tervezett és karbantartott park mennyire más minőséget jelent azokhoz képest, amelyeket hagynak burjánzani,”
mondta. Vitézy szerint viszont aggasztó, hogy a városvezetés szemléletében a tömegközlekedés fejlesztése, színvonalas működtetése és a gyalogosok, a kerékpárosok szempontjai egyre jobban háttérbe szorulnak. A főváros döntéshozói akaratuk ellenére az 70-es évek elhibázott fejlesztései között szocializálódtak. Vitézy szerint ez jól látszik a Kossuth Lajos utca állapotán is:
„a tervek elkészültek, de elvéreztek a politikai vitákban. Ez ma Budapest sebhelye, ahol a leginkább érződik a 70-es évek autóközpontú felfogása. Bezárt boltok, halott környezet a város szívében. Ha valamikor, akkor a négyes metró átadásakor ki lehetett volna alakítani szélesebb járdákat, fasort, forgalomcsillapítást.”
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.