Új típusú, az eddigieknél 25-30 százalékkal könnyebb, mégis 25 százalékkal erősebb acélt fejlesztett a Nippon Steel & Sumitomo Metal. Az újfajta acélt az autógyártásban tervezik felhasználni, reményeik szerint a jövőben így
energiatakarékosabb, mégis biztonságosabb autókat építhetnek majd.
Az új típusú acél tesztelését már meg is kezdték, reményeik szerint 2020-tól lehet majd használni az acélgyártásban.
Jelenleg a legerősebb hideghengerelt acél erőssége 1180 megapascal. Az új típusú, könnyebb acél 1470 megapascal erősségű.
Ezt a hőkezelési eljárások finomításával és ötvöző anyagokkal érték el. Az új acél beszámolójuk szerint nemcsak erősebb, hanem könnyebben hengerelhető is, és kevésbé reped a présgépekben.
Az újfajta acél persze nehezebb az autóiparban szintén használt alumíniumnál és a szénszálas erősítésű acélnál, de az előbbinek a harmadába, az utóbbinak a huszadába kerül csupán. (Via Nikkei)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.