Újra kiszögezték a fákra a kísérteties óriási pinafotókat a Velemér melletti erdőben (18+)

A veleméri erdőben túráztunk, félrementem pisilni és akkor találtam a képeket... A párom erre beírta a Google-be, hogy Velemér+pina, mire kidobta a cikkedet...

Ezzel a lelkesítő szöveggel írt levelet olvasónk, X., akinek egyrészt köszönöm, másrészt gratulálok a párjának, hogy ilyen ügyes keresőszavakkal próbálkozott.

A sztori előzménye, amire X. is utal, annyi, hogy idén januárban cikket írtam erről az egyelőre megmagyarázhatatlan jelenségről.

Akkor is egy olvasó figyelmeztetett arra, hogy az Őrségben, Velemér és Szentgyörgyvölgy határában, a Veleméri-hegyen, az eleve nem túl sűrűn járt Kék Túra-ösvénytól pár lépéssel arrébb "az erdő harmonikus barna és zöld színét megtörve egy hatalmas, 1084 színben pompázó képet" látott. A kép, ami nem valami magazinból kitépett lap, hanem valóságos nyomdaipari remek volt, és egy fára rögzítették, egy női nemi szervet ábrázolt egészen-egészen közelről lefotózva. Ráadásul nem volt egyedül.

Egyes számú olvasónk gondosan megvizsgálta a tárgyi bizonyítékokat, ami rengeteg kérdést vetett fel azonnal:

Az esztétikai örömökkel való töltekezést és az ezzel párhuzamos megdöbbenést egy alapos technikai elemzés követte. A pumaparádé/installáció/kiállítás felállítása alapos előkészületet, komoly felkészülést igényel. Ha valaki nem lézernyomtatóval, laminálóval és generátorral járja a Dél-Dunántúli Kéktúrát (amit a túrázók elsöprő többségéről joggal feltételezünk), akkor bizony előre megfontolt szándékkal, okkal áldoz időt, energiát és hoz anyagi áldozatot az előkészületek során. De mi lehet az ok? A képeket mind tartalmilag, mind formailag közelebbről megvizsgálva tovább mélyült csodálatom, hiszen a nyomdai minőségű print, és a laminálás is komoly szakmai tudást és hardweres hátteret mutatott, de emellett fontos részletként csavarokat is felfedeztem.

A gondos előkészítés, az akció bonyolultsága és költsége valószínűtlenné tette, hogy egyszerű maszturbálóról legyen szó, aki csak ki akart aggatni magának valami pinát az élvezkedés kedvéért. Inkább valamiféle különös művészi akcióra gyanakodtam. Akárcsak az Első Levélíró, de neki azonnal voltak ellenérvei is:

A képek 20-30 méterre vannak a legközelebbi földúttól, ahol a klasszik (kötelező!) erdei szemét található: papírzsepik, Borsodis dobozok; de semmi nem mutat különleges aktivitásra. Meg úgy általában ez egy eléggé kieső szakasz a Kéken, kevesen járnak erre - ami csak fokozza az értetlenségemet. Van tízezer menőbb hely ahol nagyobb közönséget lehetne elérni a képekkel - Normafa, Írottkő, Kékes stb.

Hiába próbáltam kutakodni, hiába kértem a közönség segítségét, nem találtam magyarázatot az egészre. Pont olyan tanácstalan voltam, mint a levélíró:

A pornós vonalban nem hiszek, egy ilyen képnek nincs funkciója forgásokon. Esetleg nagyon elszállt arcok járhatnak ki ide dugni ésvagy flashelni, de szerintem az okostelefonok korában nekik sem lenne szükségük ilyen mindent túlélő képekre. Azon kattogok én is, hogy rengeteg energiát öltek bele, de láthatóan semmi célja, oka, felelőse nincs a dolognak. A dadaista projekt oké lenne, de nincs semmi nyom - normál esetben az ilyen formák mindig hagynak valami tumblis linket, vagy nicknevet vagy valami clue-t; minden hülye szignózza a művét. Szóval ott vagyok, ahol a part szakad: egyedül a pumákkal az erdőben

Ha okoskodni nem sikerült, lépjünk valamit a gyakorlatban - gondoltam januárban - aztán felvettem a kapcsolatot a helyiekkel. Hamar megtaláltam Kenyér "Cipó" Istvánt, a róla elnevezett veleméri Cipó Fogadó lendületes tulajdonosát, aki rávett két természetvédelmi őrt, hogy nézzék meg, nem valami médiahekkről van-e szó. Megtalálták a képeket, nem volt hekk, sőt ha már megtalálták, le is csavarozták őket, mert a helybélieket kiborította, hogy ilyesmik láthatók náluk az erdőben.

Ámde X. mostani észlelése azt mutatja, hogy az Ismeretlen, Makacs Pinarajongó ezt nem hagyta annyiban. De annyira nem, hzogy ismét ugyanazokat a képeket printelte ki és laminálta!

Ez volt az egyik januári kép:

Ez pedig az egyik mostani:

Januárban így nézett ki a másik műalkotás:

Most pedig így:

A fotókat összehasonlítva úgy néz ki, mintha az első számű kép konkétan ugyanaz lenne, mint a télen felcsavarozott, míg a másik, bár ugyanazt a motívumot ábrázolja, de mintha nem pontosan ugyanaz a felvétel lenne.

Mi következik ebből? Nem tudom! De az biztos, hogy valaki nagyon szeret nyomdatechnikai szempontból korrektül megoldott pinát nézetetni Velemér környékén.

Na jó, egyetlenegy elméletem azért lett a magyarázatról: lehet, hogy ez a Kék Túra eddigi legmerészebb reklámkampánya, még annál is bátrabb, mint amikor az MTK focistáinak mezén hirdette magát az ismert ösvény?