A Tesla Európában és Kínában, valamint máshol Ázsiában is tervez óriás akkumulátorgyárakat építeni - jelentette be Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója szombaton, a nevadai sivatagban épülő első ilyen óriás akkumulátorgyár, a Gigafactory szerkezetkész állapota alkalmából tartott ünnepségen.
A tervezett üzemekben az akkumulátorok mellett autók is készülnének majd. "Az egyik oldalon bemegy a nyersanyag, a másik oldalon kijön az autó" - mondta Elon Musk.
A Tesla gyárai tulajdonképpen gépeket építő gépek, tette hozzá.
A Tesla Gigafactory gyára két éve készül a japán Panasonic elektronikai konszernnel együttműködésben, és 14 százalékban már kész - mondta Elon Musk. Az üzem jövőre kezdi meg az akkumulátorok gyártását, pár éven belül pedig kapacitása felér majd a világ többi részének kapacitásával.
Az akkumulátorgyárak dollármilliárdos beruházást igényelnek, de az elektromos autók terjedése miatt már a hagyományos autógyárak is fontolóra vették ilyenek építését. Nem mindegyikük hisz azonban abban, hogy a technológiai versenyből a Tesla által választott lítium-ion akkumulátorok kerülnek ki győztesen.
A Gigafactory a kulcseleme a Tesla növekedési stratégiájának. A Tesla a tavalyi 50 ezerről 2018-ig 500 ezerre tervezi növelni a gyártott elektromos autók számát. Az autók mellett a Tesla háztartási energiatároló és ellátó rendszereket is gyárt, amelyek Musk elmondása szerint végső soron szintén az elektromos mobilitás terjedését segítik elő.
Elon Musk a Gigafactory méreteit azzal érzékeltette, hogy
"elférne benne száz Boeing 747-es jumbo-jet vagy 50 milliárd hörcsög".
Az üzem teljes mértékben megújuló energiaforrásokra, ezek között szél-, nap- és geotermikus energiára támaszkodik majd - tette hozzá.
A Tesla célja változatlanul olyan, önállóan is navigáló autó kifejlesztése, amelyik Musk megfogalmazása szerint
"tízszer jobban vezet, mint az ember, és még a pokémonokat is befogja neki".
(MTI)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.