Arianna Huffington távozik a Huffington Posttól

Média
2016 augusztus 12., 06:20

A görögországi születésű Arianna Huffington tizenegy évvel ezelőtt hozta létre a nevét viselő The Huffington Post című portált, akkor még csak más portálokon megjelenő cikkek és kommentárok gyűjtőoldalaként, fizetés nélkül dolgozó bloggerek munkájára építve. Az oldal azonban hamarosan olyan népszerű lett, hogy Arianna Huffington önálló szerkesztőséget hozott létre, és a Huffington Post az amerikai digitális média egyik legnagyobb és legfontosabb oldala lett.

Az idén 66 éves Arianna Huffington 2011-ben eladta a médiabirodalmat az AOL internetszolgáltató-médiavállalatnak, amit aztán 2015-ben felvásárolt a Verizon telekommunikációs konszern.

Huffington 2013-ban (AFP PHOTO/ADRIAN SANCHEZ-GONZALEZ / AFP PHOTO / ADRIAN SANCHEZ-GONZALEZ)
photo_camera Huffington 2013-ban (AFP PHOTO/ADRIAN SANCHEZ-GONZALEZ / AFP PHOTO / ADRIAN SANCHEZ-GONZALEZ)

Huffington tavaly júniusban szerződést kötött az új tulajdonossal, ami szerint 2019-ig irányította volna elnökként a cégcsoportot és főszerkesztőként a Huffington Postot. A szerződés ugyanakkor lehetővé tette számára, hogy újabb vállalkozást indítson, és valóra váltsa régi tervét egy egészségüggyel és wellnesszel foglalkozó vállalkozással.

A múlt héten azonban, miközben már javában folytak az új vállalkozás előkészületei, Arianna Huffington rájött, hogy a két vállalkozást nem tudja együtt csinálni,

ezért csütörtökön bejelentette: távozik a The Huffington Posttól.

Arianna Huffington az 1990-es években konzervatív politikai kommentátorként vált ismertté az Egyesült Államokban. Akkori férje, Michael Huffington, egy texasi olajmilliárdos örököse, 1994-ben republikánus színekben indult a szenátusi választásokon, ám alulmaradt Diane Feinsteinnel szemben. Kampányát jórészt Arianna irányította. A válás után azonban Arianna Huffington otthagyta a Republikánus Pártot is, és a liberális médiában tevékenykedett, majd 2005-ben, Kenneth Lererrel és Jonah Perettivel együtt létrehozta a The Huffington Postot. Az eredeti elképzelés szerint a weboldal a jobboldali Drudge Report liberális párjaként indult. De több lett belőle. Közben Lerer és Peretti is kiszállt, Peretti létrehozta a BuzzFeedet, Lerer pedig pénzügyi szakember lett.

A Huffington Post terjeszkedett az Egyesült Államok határain kívül is: megjelent a francia, az olasz, az angol, a mexikói, a görög változata is, s ma már tizennégy országban jelenik meg a helyi kiadása, és hozzávetőlegesen százmillióan olvassák szerte a világban.
Arianna Huffington új vállalkozása, a Thrive Global novemberben indul. (MTI)

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.