A Mediaworks tulajdonosai szerint nincs itt semmi látnivaló

Közleményt adott ki a többek között a Népszabadságot, a Nemzeti Sportot, a Világgazdaságot és más vidéki lapokat is kiadó Mediaworks, miután kedden több lap - köztük a 444 - foglalkozott a vállalatcsoport lehetséges eladásával és kormányközelbe kerülésével.

Az osztrák Heinrich Pecina cége tagadja, hogy tárgyalások zajlanának a csoport eladásáról.

"A Mediaworks általában nem kommentál pletykákat és szóbeszédeket.

Azonban a sajtóban megjelent legutóbbi, alaptalan híresztelésekkel szemben szeretnénk megerősíteni, hogy a Mediaworks tulajdonosi struktúrája a Csoport megalapítása, azaz 2014 szeptembere óta változatlan, a Mediaworks tulajdonosa (Vienna Capital Partners, VCP) nem változott; a legutóbbi híresztelésekben szereplő adás-vételi szerződéssel kapcsolatos tárgyalásra nem került sor, így szerződés aláírására sem.

Továbbá szeretnénk felhívni a figyelmet arra, hogy a Mediaworks éppen egy jelentős felvásárlást végez, és jelenleg ez áll a vezetőség figyelmének központjában."

Közben megszólalt a Párbeszéd Magyarország (PM) is. Karácsony Gergely pártja szerint a Népszabadság "méltán lett hazánk vezető politikai napilapka", a Fidesz vezette kormány pedig a média befolyásos szereplőinek felvásárlásával igyekszik elhallgattatni a kritikákat, és árnyékban tartani a kormány korrupt ügyeit.

A PM arra bíztatja követőit, hogy álljanak ki a lap mellett, és a párt támogatásáról biztosítja a Népszabadság újságíróit.