Mekk mester egy este rettenetesen beseggelt, aztán bánatában felújította a Bartók Béla utat – írtuk tegnap helyszíni jelentésünkben, a BKK pedig ma részletes levélben reagált a cikk minden egyes észrevételére.
A társaság levelét változztatás nélkül közöljük.
A 444.hu oldalán Mekk mester egy este rettenetesen beseggelt, aztán bánatában felújította a Bartók Béla utat címmel megjelent cikkel kapcsolatban fontosnak tartjuk jelezni, hogy még nincs befejezve a Bartók Béla úti projekt. A 444.hu összeállításában szereplő fotókon tehát nem egy lezárt felújítási munka eredményei láthatók, ugyanis a jelenlegi állapot csak átmeneti. A Bartók Béla út felújítása tervek szerint 2017 elején zárul le, így nem reális elvárni, hogy valamennyi munkaelem már most befejezett legyen.
Az alábbiakban összefoglaljuk önöknek a cikkben mellékelt fotókkal kapcsolatos megjegyzéseinket, legyenek kedvesek ezekkel az információkkal kiegészíteni a megjelenteket.
Tekintettel arra, hogy a projekt befejezési határideje 2017. január 31., számos helyszínen szabályosan kialakított munkaterületi lehatárolások találhatók. Az ideiglenes forgalomtechnikai tervek alapján készített, forgalomtechnikailag lezárt területek miatt a gépjárművek részére nincs forgalmi sáv megnyitva a fotón bemutatott állapotban.
A képen a Strabag munkaterülete látszik, ami a BKV beruházásában megvalósuló síncseréhez kapcsolódik. A cikkben egy olyan elkorlátozott, lefedett terület látható, amely teljesen szabályosan van kialakítva.
A fotó egy korábban elkorlátozott munkaterületen készült, ahová járókelők, utasok nem léphettek be. Minden olyan területen, ahol az utasok közlekedhettek, megszűntették a munkavégzés közbeni felszíni kábeleket, még a forgalomba helyezést megelőzően.
A fotó szemmel láthatóan építés előtti állapotot ábrázol.
Az akadálymentes peronok a sínkorona szintjétől 26 cm-el magasabban vannak. A régi, hagyományos peronokhoz képest magasabb kialakítása teszi szükségessé az újságíró által „emeletesnek, teraszosnak” nevezett szerkezetét.
Tehát nem kilátó épült, hanem a szabványoknak megfelelő magasságú akadálymentes peron, ami a villamospálya felől az akadálymentes villamosra történő feljutást biztosító szinten, a közút felől pedig a biztonsági sáv kialakítása miatt lépcsős kialakítású.
A fotó jól mutatja az utasforgalom elől elzárt területet, illetve a közút azon részét, ami még munkaterület. A korlátozás kialakítása teljesen szabályos.
Vitézy Dávid állításaira reagálva a következőkről tájékoztatjuk.
A Dél-budai peronok átépítése tárgyú projekt kapcsán az érintett peronok végén eredetileg valamennyi esetben zöldfelületet terveztünk. Azonban az engedélyeztetési fázisban történt egyeztetések alapján a zöldfelületet kezelő és üzemeltető fél a karbantartási nehézségekre tekintettel nem engedélyezett bármilyen méretű kialakítást. Ilyen például a cikkben hivatkozott sziget zöldfelülete, mivel az útpálya sózása az itt lévő növényeket kipusztítaná. Emellett megközelítésük, üzemeltetésük rendkívül körülményes, költséges és balesetveszélyes lenne. Ennek megfelelően a 2014. októberben elkészült végleges tervek már a mostani kivitelezésben megvalósuló megoldást tartalmazták, azaz a peron keleti végén zöldfelület, míg a nyugatin burkolt felület létesül. Erről minden bizonnyal Vitézy Dávidnak is tudomása volt, hiszen ekkor ő volt a BKK vezérigazgatója.
A projekt során természetesen vannak olyan megvalósuló zöldszigetek, amelyeknek a minimális mérete eléri a kezelő és üzemeltető által kért szükséges karbantartható felület mennyiségét. Ilyen van például Albertfalva, Királyhágó-Márvány utca, Nagyenyed megállóhelyeknél. (A peronok végén akkor alkalmazható zöldfelület, ha minimum 2×2 méteres terület áll rendelkezésre. Emellett a közút felé 50 cm, a villamosvágány felé és keresztirányban 25 cm biztonsági sávot kell hagyni a külső szegély széle és a zöldfelület határa között.)
A posztban szereplő képen látszik, hogy az érintett építmény még félkész állapotú, vagyis a befejezése még nem történt meg. Szó sincs minőségi hibáról.
A BKK közleményekben tájékoztatta már a lakosságot, hogy 2016. 08. 28-val a Bartók Béla út - Fehérvári út szakaszt a villamosforgalom beindításához szükséges megfelelő műszaki állapotú létesítményeket adja át. Azokat, amelyek megfelelőek, azaz alkalmasak arra, hogy a forgalom használhassa. Tehát nem a teljes beruházás lett kész. Ezen azt értjük, hogy a peronok feleljenek meg a minimális követelményeknek, amely a biztonságos utascseréhez szükséges, vagyis:
- ne legyen burkolathiány/botlásveszély,
- a közúttól való fizikai lehatárolás meglegyen,
- a peronok megközelítését biztosító gyalogos átkelőhelyek kiépítettsége, megvilágítása és forgalomtechnikai jelzései megfelelőek legyenek,
- megállóhely tábla és hulladékgyűjtők ki legyenek helyezve.
Üdvözlettel:
Budapesti Közlekedési Központ
BKK Kommunikáció
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.