Egy állástalan brit játéktermi dolgozó munkakereső kampánya ihlethette a magyar kormány népszavazási plakátjait?

Nézd meg a plakát színeit! Meg a tipot

- írta olvasónk, Zsolt, én pedig megnéztem az elküldött linket. Valóban ismerősnek tűnt valahonnan. Aztán rájöttem, hogy a magyar kormány aktuális népszavazási plakátjairól.

Utána arra is rájöttem, hogy magára Adam Pacittire is emlékeztem. Az angol fickó óriásplakátos-internetes melókereső kampánya ugyanis pár éve valósággal letartolta az online médiát, a világ tévétársaságait és nyomtatott lapjait is. A médiaérzékeny Pacitti - aki később remek filmeket forgatott arról, hogy megpróbált pankrátorrá válni - az egyetemi diploma megszerzése után először egy játékteremben helyezkedett el aprópénzváltóként, de a munkája pár hónap után megszűnt.

Pacitti ezután 250 helyre küldött álláskereső levelet, de mindenki visszautasította. Ekkor találta ki, hogy az utolsó vastartalékát nem feléli, hanem óriásplakátos + online kampányra fordítja.

A dolog annyira bejött neki, hogy a soktucat tévé- rádió- lap- és online interjú hatására rengeteg - hatvan! - állásajánlatot kapott, végül egy online reklámügynökségnél helyezkedett el és ismert filmes/humorista vált belőle.

Miután megszerezte az áhított állást, stílszerűen ezzel az óriásplakáttal mondott köszönetet:

Szerinted is az ő plakátja ihlethette vizuálisan a magyar szöveges plakátokat?