A budapesti olimpia miatt lesz még sokkal drágább az eddig is teljesen értelmetlen vasútfejlesztés

Szijjártó Péter külügyminiszter a hétvégén jelentette be, hogy az eddig becsült 472 milliárd forinttal szemben 550 milliárd forintba kerülhet a Budapest-Belgrád vasútvonal magyarországi szakaszának felújítása és fejlesztése.

A 80 milliárd forinttal megnövekedett költségek Szijjártó szerint azzal indokolhatók, hogy a budapesti olimpiai pályázat miatt a fővárosi szakaszt újra kell tervezni - írja a portfolio.

Ez az a projekt, amit a kínaiak hiteleznek majd nekünk. Összesen 350 kilométernyi, magyar oldalon pedig 166 kilométernyi vasúti szakaszt újítanak fel, a vonatok 160 kilométeres sebességgel haladhatnak majd.

A lap próbál értelmet találni a plusz 80 milliárdos költségre. Az olimpia megvalósíthatósági tanulmányában egy sor vasútfejlesztési beruházás szerepel. Csakhogy abban mindössze 17 milliárddal számolnak erre szakaszra. Van egy másik, ami sokkal hasznosabb lenne, a ferihegyi reptér kötöttpályás kapcsolatának kialakítása. Annál viszont 115 milliárd forintos költséggel számolnak.

Ha a kettő együtt csak 80 milliárdos plusz költséget jelentene, az már kedvezőbb lenne, de Szijjártó aligha Belgrádban beszélt volna a reptéri fejlesztésről.

Szijjártó korábban azt mondta a kínai hitelről, hogy 20 éves lenne, a kamatról még nem volt megegyezés, de arról igen, hogy 5 éves türelmi időszakkal, azaz 2020 körül kellett volna elkezdenie törlesztenie majd a kormánynak.

Viszont az egésznek igen kevés értelme van. A Figyelő korábbi cikke szerint Magyarország legnagyobb és egyébként rendkívül drága közlekedési beruházása beruházás nagyjából 2400 év múlva térülne meg.

Népszerű
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.