Bérletet vett, 10 ezerrel lehúzta az automata. A BKK sajnálja, de nem adja vissza a pénzt

2016 szeptember 15., csütörtök 11:04
548

20 ezressel kínálta meg a Lehel téri aluljáró BKK-automatáját az ATV egy gyanútlan olvasója, aki épp havi bérletét igyekezett kiváltani. 10 500 helyett viszont csak 500 forintot kapott vissza a 9500 forint megfizetése után, ami miatt érthető módon panaszt tett az ügyfélszolgálaton.

A nő adatait felvették, de a vonal megszakadt, így aztán írt a Budapesti Közlekedési Központnak (BKK). Elküldte a számlaszámát is, naívan bízva abban, hogy visszautalják neki a pénzt.

A BKK 28 nap után válaszolt, és elismerték a túlfizetést, de közölték, hogy nem áll módukban megtéríteni a kárt.

A rendszer - folytatta a közlekedési cég - úgy érzékelte, hogy a nő 10 ezressel fizetett, ezért adott csak vissza 500 forintot. A BKK az "ügyfelek védelmében" ugyanis úgy módosította a gépek beállításait, hogy 20 ezressel csak 15005 forintnál magassabb díjértékben lehet vásárolni.

A beállításról természetesen az automatán semmiféle tájékoztatást nem helyeztek el, és amikor a pórul járt utas erre rákérdezett, azt válaszolták neki, hogy

„már dolgozunk azon, hogy ez az információ minden automatán feltüntetésre kerüljön”.

A legszebb a történetben még csak nem is ez, hanem hogy a BKK-nak, miközben elismerte az esetet, és a túlfizetést, eszébe sem jutott, hogy a hiányos tájékoztatás miatt kártalanítsa az utast. Elnézést kértek tőle, és bíznak benne, hogy a jövőben jobb tapasztalatokat szerez majd az utazások során. (atv.hu)

Kommentek

Ha kommentelnél, ahhoz Közösség vagy Belső Kör csomagra van szükséged. Ha csak olvasnád a többiek hozzászólásait, ahhoz nem kell előfizetés.

  1. Ha még nincs, regisztrálj 444 profilt
  2. Fizess elő a Közösség vagy a Belső kör csomagunkra
  3. Az előfizetésnél használt email címmel regisztrálj a Disqusra és azzal lépj be a cikkek alatt