Meg kéne jegyeznie valamit? Itt egy remek módszer, ami segíthet!

A rendszeres testmozgás segít a szellemi egészség megőrzésében is. Azt már tudjuk egy ideje, hogy a fizikailag aktívabbaknak nagyobb a hippokampuszuk, ami az agy memóriáért felelős területe, és nagyobb a prefrontális agykérgük is, ami pedig a gondolkodásban játszik szerepet. És aktívabb a fehérállományuk is.

Most viszont azt vizsgálták, hogy milyen közvetlen hatása van a testmozgásnak az agy működésére, azon belül is elsősorban a memóriára.

Holland kutatók egy 72 fős, vagyis nagyon kicsi mintán vizsgálták, hogy milyen hatása van a testmozgásnak. A tesztalanyok mindegyikének 90 képhez tartozó asszociációt kellett memorizálnia. A résztvevőket ezután három csoportra osztották. Az első azonnal 35 perces intenzív testmozgást végzett, majd három órán át természetfilmeket nézett. A második csoport előbb természetfilmezett, aztán edzett. A harmadik csoport csak természetfilmeket nézett.

A két nappal későbbi kontrollon aztán a második csoportba tartozók felülmúlták a másik két csoport tagjait.

A kísérlet persze korlátozott volt a kicsi minta miatt, és ennyiből azt sem feltétlenül lehet megállapítani, hogy mennyi testmozgás az ideális, és azt pontosan hány órával kéne végezni a tanulás után a legjobb eredmény eléréséhez. De a korábbi kutatások alátámasztják az eredményeket, és azt is, hogy a terület érdemes a vizsgálatra. (Via Quarz)

Népszerű
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.