Homokzsákokkal tesztelik a 3-as metró Oroszországban felújított kocsijait

közlekedés
2016 szeptember 27., 14:38
comments 151

Jövő márciusban forgalomba állhat az első felújított metrószerelvény a 3-as vonalon, a Metrowagonmash által szállított prototípus jármű a napokban kezdi el a próbafutásokat – közölte Bolla Tibor, a BKV elnök-vezérigazgatója Budapesten.

Bolla Tibor, a BKV Zrt. elnök-vezérigazgatója a budapesti 3-as metróvonal első, Oroszországban felújított metrószerelvényének bemutatóján a BKK Kőér utcai járműtelephelyén
photo_camera Bolla Tibor, a BKV Zrt. elnök-vezérigazgatója a budapesti 3-as metróvonal első, Oroszországban felújított metrószerelvényének bemutatóján a BKK Kőér utcai járműtelephelyén (Fotó: Balogh Zoltán / MTI)

A 3-as metró járműtelepén tartott sajtótájékoztatón a felújított szerelvény prototípusát mutatták be az újságíróknak. Az esemény előtt Bolla Tibor az MTI-nek elmondta, hogy befejeződtek a szükséges tesztek, így a szerelvény az alagútban is megkezdheti a próbafutásokat. A tartampróbát üzemidőn kívül végzik majd, így az nem befolyásolja a metró utasforgalmi üzemét.

A BKV és a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) által felügyelt tesztsorozaton 15 ezer kilométert kell a szerelvénynek lefutnia hibamentesen, ezután kaphatja meg a típusengedélyt és indulhat meg a sorozatgyártás. Az orosz partner vállalása szerint a jármű jövő januárban szerezheti meg a típusengedélyt.

A budapesti 3-as metróvonal első Oroszországban felújított metrószerelvénye a BKK Kőér utcai járműtelephelyén 2016. szeptember 27-én.
photo_camera A budapesti 3-as metróvonal első Oroszországban felújított metrószerelvénye a BKK Kőér utcai járműtelephelyén (Fotó: Balogh Zoltán / MTI)

Bolla Tibor szerint a következő hónapokban 2 újabb szerelvény érkezik Budapestre, majd havi 2 újabb szerelvényt szállíthat le az orosz gyártó. A metrók eredeti gyártója, a Metrowagonmash újítja fel a 222 kocsit 219 millió euróért, az utolsó szerelvény 2018 második felében érkezhet meg Budapestre.

A vezérigazgató szerint új, energia-visszatápláló meghajtó rendszerrel szerelik fel a kocsikat, emiatt alacsonyabb lehet az üzemeltetési költség és az alagút sem fog felmelegedni. A 2-es vonal szerelvényeihez igazították a külső és belső színvilágot, az utastérbe nem került klíma, mert Bolla Tibor elmondása szerint jelentős többletköltséggel járt volna. (MTI)

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.