Gyerekmentes zónákat alakít ki a gépein egy indiai légitársaság, hogy ne kelljen az utasoknak gyereksírást hallgatni

2016 október 8., szombat 8:05
221

Alig van a világon szarabb dolog, mint repülni, miközben a közelünkben ordít egy kisgyerek. Egy indiai fapados légitársaság ezen akart segíteni, amikor minden repülőjén kialakított úgynevezett csendes zónákat az 1. és a 4. meg a 11. és a 14. sorok között.

Ezekbe a zónákba csak 12 éves kor fölötti utasok válthatnak jegyet 3-5 dolláros felárral. Ennyi az ára annak, hogy egészen biztosan nem került bömbölő baba a közelükbe.

Az újításnak persze nincs olyan sok értelme, hiszen a hang a levegőben viszonylag egyszerűen terjed, és ha a 16. sorban üvölt egy gyerek, azt valószínűleg a 11. és a 14. sor között lévő csendes zónában is hallani fogják. Valamilyen fallal persze leválaszthatják ezeket a zónákat, de ajtajuk már nem lehet, hiszen az nehezítené a hozzáférést a vészkijáratokhoz.

Ettől függetlenül, ahogy az lenni szokott, egy csomóan kiborultak a Facebookon a Twitteren, mindenféle blogon, meg a helyeken, ahol az internetező emberek általában ki szoktak borulni az ilyen dolgokon.

A légitársaságot azzal vádolták, hogy nem eléggé toleráns, és hogy kitiltja a gyerekeket a gépeiről, holott erről ugye nincs szó.

Azt viszont nem csak ez az indiai társaság érzi, hogy gyereksírást hallgatva repülni általában elég rossz dolog: egy amerikai társaság azzal próbálkozott, hogy ha sírt egy gyerek egy repülőúton, akkor minden utas 25 százalék kedvezményt kapott a következő repülőútjának árából. (Quartz)

Kommentek

Ha kommentelnél, ahhoz Közösség vagy Belső Kör csomagra van szükséged. Ha csak olvasnád a többiek hozzászólásait, ahhoz nem kell előfizetés.

  1. Ha még nincs, regisztrálj 444 profilt
  2. Fizess elő a Közösség vagy a Belső kör csomagunkra
  3. Az előfizetésnél használt email címmel regisztrálj a Disqusra és azzal lépj be a cikkek alatt