Alig van a világon szarabb dolog, mint repülni, miközben a közelünkben ordít egy kisgyerek. Egy indiai fapados légitársaság ezen akart segíteni, amikor minden repülőjén kialakított úgynevezett csendes zónákat az 1. és a 4. meg a 11. és a 14. sorok között.
Ezekbe a zónákba csak 12 éves kor fölötti utasok válthatnak jegyet 3-5 dolláros felárral. Ennyi az ára annak, hogy egészen biztosan nem került bömbölő baba a közelükbe.
Az újításnak persze nincs olyan sok értelme, hiszen a hang a levegőben viszonylag egyszerűen terjed, és ha a 16. sorban üvölt egy gyerek, azt valószínűleg a 11. és a 14. sor között lévő csendes zónában is hallani fogják. Valamilyen fallal persze leválaszthatják ezeket a zónákat, de ajtajuk már nem lehet, hiszen az nehezítené a hozzáférést a vészkijáratokhoz.
Ettől függetlenül, ahogy az lenni szokott, egy csomóan kiborultak a Facebookon a Twitteren, mindenféle blogon, meg a helyeken, ahol az internetező emberek általában ki szoktak borulni az ilyen dolgokon.
A légitársaságot azzal vádolták, hogy nem eléggé toleráns, és hogy kitiltja a gyerekeket a gépeiről, holott erről ugye nincs szó.
Azt viszont nem csak ez az indiai társaság érzi, hogy gyereksírást hallgatva repülni általában elég rossz dolog: egy amerikai társaság azzal próbálkozott, hogy ha sírt egy gyerek egy repülőúton, akkor minden utas 25 százalék kedvezményt kapott a következő repülőútjának árából. (Quartz)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.