Viszik a Teslát, mintha muszáj volna: simán veri az S-merdzsót és a hetes BMW-t Amerikában

autó
2016 október 15., 21:27
comments 301
Tesla Model S, a sorozatgyártás előtt bemutatott prototípus 2010-ben
photo_camera Tesla Model S, a sorozatgyártás előtt bemutatott prototípus 2010-ben (Wikimedia Commons, CC-BY-2.0, Steve Juvertson)

Hogy mennyire nincs igazuk azoknak, akik szerint az villanyautózás a jövő! A villanyautózás ugyanis a jelen. 2016 harmadik negyedévében az Egyesült Államok autópiacán, a luxusszedánok (magyarul: nem terepjáró-SUV, nem kombi luxusautók) kategóriájában a Tesla Model S elektonyos luxussportszedán toronymagasan vezeti az eladási listákat, 9156 darab fogyott belőle, kétszer több, mint a kategóriamásodik Mercedes S-Classéból (magyarul: bálnamerdzsó). A harmadik, a Mercedestől nem sokkal lemaradva a BMW, a hetes szériával. A kategória többi modelje (Audik, Lexusok, Porschék, Jaguarok, Maserattik) a 2000-es példányszámot sem érték el.

Iparági adatok szerint a Tesla eladásainak körülbelül 55 százalékát veszi föl az Egyesült Államok piaca, tehát a világ többi részén körülbelül még 8700 Model S fogyhatott a harmadik negyedévben.

A piaci sikerek ellenére a pénzügyi elemzők úgy látják, hogy a Tesla még mindig túl gyorsan égeti a pénzét, és egyáltalán nem stabil Elon Musk cégének működése. Az Oppenheimer elemzője szerint legkésőbb 2018-ig még további 12,5 milliárd dollár befektetésre lesz szüksége a villanyautógyártónak.

(Hogy mennyire megy a Tesla: én mostmár a körúton is látok egyet-egyet minden nap.)

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.