A Lego nem akarja támogatni a lap populista gyűlöletpropagandáját, ezért nem reklámoz többé a Daily Mailben

Néhány napja a brit bulvárújságírás soha nem látott mélységekbe süllyedt. Miután a brit legfelső bíróság úgy döntött, hogy parlamentnek is szavaznia kell a Brexit megindításáról – azaz elvben lehetővé tette, hogy a parlament visszautasítsa az EU-ból való brit kilépést – több Brexit-párti lap címlapon hozta a bírák arcképeit, és mindennek elmondta őket.

A legmesszebbre a Daily Mail ment, ami még csak nem is volt olyan értelemben Brexit-támogató lap, mint mondjuk a Telegraph, hiszen a Mailt az egész Brexit-kampány alatt inkább az elvakult, irracionális és értelmetlen prolidühöt meglovagló populizmus hajtotta, nem az, hogy a lap szerkesztősége végiggondolt elvek és okok mentén a Brexitet jobb alternatívának vélte az EU-ban maradásnál.

A Daily Mail a három bíró arcképét nagybetűs

A NÉP ELLENSÉGEI

címmel hozta le. A cikk arról szólt, hogy a bírák szembe mennek a Brexitre szavazók akaratával, ezzel pedig a néppel és az országgal is szembekerülnek. Ez nemcsak az elvakult gyűlölet és a l'art pour l'art prosztóság miatt problémás, hanem azért is, mert a brit újságírásban korábban komoly hagyományai voltak annak, hogy a szabályzata alapján pusztán a jog által vezérelt legfelső bíróság ítéleteit nem kritizálják politikai indítékokkal.

Ennek hatására civil kezdeményezésű kampány indult, amiben arra szólították fel a nagy cégeket, hogy ne hirdessenek a gyűlöletet szító lapokban.

A kampány első nagy részvevője a dán Lego, ami korábban még ingyen játékokat is osztott a Daily Mail lapszámai mellé.

A cégnek a bírókkal foglalkozó Mail-címlap után egy brit apuka is nyílt levelet írt, amiben rámutatott, hogy a mindenki által kedvelt játékgyárhoz nem méltó, hogy ilyen cikkek mellett futtassák a hirdetéseit, és a Lego-rajongó gyerekek is rossz példát mutatnak ezzel. (Independent)