Az MTI nem hozott le egy közleményt, mert abban Papp Dánielt hírhamisítónak nevezik

Papp Dániel, az MTVA tartalomszolgáltatási igazgatója. Fotó: M1 / youtube

Az MSZP Szabad Sajtó Alapítványa közleményt juttatott el az MTI-hez arról, hogy szolidárisak a Mediaworks szerintük koncepciós eljárással kirúgott újságíróival. A közlemény szövege a következő volt:

"A Szabad Sajtó Alapítvány gyalázatosnak tartja, hogy a kormányhoz közeli Mediaworks cég koncepciós eljárással rúgott ki tisztességes, hivatásuk iránt elkötelezett újságírókat – köztük azt a Klecska Ernőt is, aki idén alapítványunktól Szabad Sajtó Díjat kapott. Szolidárisak vagyunk a bűnbaknak kikiáltott szerkesztőkkel, és elítéljük azt, ami velük történt. Meggyőződésünk, hogy a munkaügyi perben a bíróság megállapítja az elbocsátások törvénytelenségét.

Semmi nem bizonyítja, hogy az elbocsátott dolgozóknak bármilyen közük lenne ahhoz, hogy a Fejér Megyei Hírlapban megjelent, Orbán Viktorral készített interjúba nyomtatás előtt valaki belejavított.

Mészáros Lőrinc cégének eljárása arról árulkodik, hogy az urizáló fideszes elitnek már bizonyítható indok sem kell ahhoz, hogy kirúgjon újságírókat, mostantól ez bárkivel megtörténhet. A Fidesz számára nem a szakmai, hanem a politikai elkötelezettség számít. Ezt igazolja, hogy miközben becsületes újságírókat törvénytelenül kirúgnak, a bíróság által is hírhamisítónak minősített Papp Dániel például az MTV programigazgatója lehet."

Az MTI nevében a Duna Média Szolgáltató Zrt. azt közölte, hogy nem hozzák le a gyűjtésükben a hírt, mert az az Országos Sajtószolgálat szabályzatának 14. 2. pontjába ütközik. Ez a következőképpen szól:

"A közlemény nem sértheti a közmédia szervezeteinek jó hírét és üzleti érdekeit, nem irányulhat a közmédia bármely szervezete vagy annak munkavállalója ellen."

Ez alapján nyilvánvaló, hogy az MTI a Papp Dánielre utaló utolsó mondat miatt tagadta meg a közlést, mivel más állítás nem vonatkozik sem a közmédiára, sem annak munkavállalójára.

"Ezt igazolja, hogy miközben becsületes újságírókat törvénytelenül kirúgnak, a bíróság által is hírhamisítónak minősített Papp Dániel például az MTV programigazgatója lehet."

Papp Dánielt azután kezdték el hírhamisítózni a sajtóban, hogy konkrétan megmásította Daniel Cohn-Bendit budapesti sajtótájékoztatóján történteket a közmédia egyik riportjában, ahol azt a látszatot keltette, mintha a zöld politikus megfutamodott volna a kérdések elől. Később kinevezték tartalomszolgáltatási vezetőnek is az állami vállalatnál.

Papp perre ment az Indexel, amiért lehírhamisítózták, de a Kúria jogerősen azt állapította meg, hogy ez nem tényállítás, hanem erős véleményt, amit pozíciójában az igazgatónak el kell tűrnie.