Az utóbbi években Kína lett a luxusmárkák egyik legfontosabb piaca, és ezt rengeteg nagy divatház kihasználta. Sorra nyíltak az elegáns boltok az országban, a kínai vásárlók pedig özönlöttek a drága cuccokért.
Most azonban egy kicsit megtorpant a kínai luxuspiac növekedése, és ezt meg is érzik a korábban a kínai keresletre alapozó márkák. Sokáig úgy tűnt, hogy a brit Burberry lesz a lassulás legnagyobb áldozata, ők ugyanis tényleg rengeteg pénzt és erőforrást fektettek az utóbbi években a kínai terjeszkedésbe.
A Burberrynél azonban nagyot húztak: szerződtették Kris Wut, aki mostanában az egyik legnagyobb, ha nem a legnagyobb kínai sztárnak számít. Kris Wu amúgy egy zenész/színész/rapper/modell, és ő a magához hasonló ázsiai szupersztárokból álló kínai-koreai EXO nevű együttes frontembere.
Wu nemcsak a Burberry márknanagykövete lett, de általában a divatház ruháiban is jelenik meg a nyilvánosság előtt, ezzel pedig elképesztő módon növelte a keresletet a cég termékei iránt. A piaci elemzők már nem is tartanak a Burberry kínai visszaesésétől. (Telegraph)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.