Demszky Gábor a 4-es metró korrupciós ügyeiről szóló OLAF-jelentés nyilvánosságra hozását követeli

December végén derült ki, hogy az Európai Csalás Elleni Hivatal (OLAF) álláspontja szerint Magyarországnak vissza kéne fizetnie 93 milliárd forintot az EU költségvetésébe, mert a 4-es metró építése körül súlyos korrupciógyanú merült fel.

Az OLAF-jelentést viszont mindeddig nem hozták nyilvánosságra, ezért nem tudni, hogy a nagyon sok éven és több kormányon át húzódó építkezés melyik elemeivel szemben emelt kifogást az EU csaláselleni szerve. A jelenlegi kormány szerint természetesen a szocialista kormányok idején és Demszky Gábor főpolgármestersége alatt történtek a korrupt cselekedetek.

Erre válaszul Demszky Gábor egy kommentben arról írt a Facebookon, hogy az OLAF-jelentéseket nyilvánossá kell tenni. Szerinte nem véletlen, hogy azokat titkosan kezelik.

„amíg nem hozzák nyilvánosságra a jelentést, nincs értelme cáfolni a vádakat, mert újabbakat húznak elő, ezt a játékot a végtelenségig lehet folytatni, a Habony-művek eszköztára végtelen és a gátlástalansága miatt vált hírhedtté”.

– írta ki Demszky az Index cikke szerint. Lázár János már az előző héten jelezte, hogy a kormány az OLAF anyaga alapján ismeretlen tettes ellen, de a miniszter egy nemzetközi baloldali bűncselekményre is utalt, illetve arra, hogy a sokmilliárdos büntetést át fogják hárítani.

A miniszterelnökség a lapnak azt írta, hogy ők elkötelezettek a jelentés nyilvánosságra hozásának kérdésében, és jelenleg jogi szakemberek vizsgálják a lehetőségeket, illetve az Európai Bizottsággal is egyeztetnek erről.

Demszky szerint az OLAF-jelentés azt kifogásolhatja, hogy a hivatalban lévő városvezetés elmulasztotta meglépni azt, amit a Bizottság a támogatás feltételéül szabott, azaz a felszíni közlekedés teljes átalakítását és a P+R parkolók kialakítását, valamint a dugódíj bevezetését. Az egykori polgármester szerint ezért kérnek vissza most több tízmilliárd forintot.

A volt polgármester javaslatokkal is előállt: szerinte ritkítani kéne a 7-es buszcsaládot, meg kell szüntetni a Kossuth Lajos utcától a buszsávot, ezzel javítva a 4-es metró kihasználtságát.