Majdnem egymillió magyarnak nem jött meg időben az online rendelt ajándék

Az eNet felmérése szerint, szemben a Magyar Posta vágyálomszerű kommunikációjával, több mint kilencszázezer magyar internetező késve kapta meg a karácsonyi időszakban online rendelt termékeket. A felmérés szerint a csomagok átlagosan 5 napot késtek, de az ügyfelek 12 százalékához még január első hetében sem érkezett meg a csomat.

A késésekkel kapcsolatosan az egyik fő probléma a tájékoztatás hiánya volt, a késésben érintettek alig több mint harmadát értesítette a webáruház a kiszállítás várható módosulásáról, a többség maga érdeklődött valamelyik platformon. Az érintettek a webáruházak késéssel kapcsolatos ügyintézését összességében közepesnek értékelték egy ötfokú skálán, negyven százalékuk inkább vagy teljes mértékben kielégítőnek tartotta az eljárásmódot, 25 százalék számára viszont inkább nem vagy egyáltalán nem volt az megfelelő.

Saját tapasztalatom a Magyar Posta csomagkövető rendszerével van, ami még január első hetében is arról tájékoztatott, hogy a csomagom december 2-án megérkezett Budapestre. A megadott telefonszám hívás után egyből bondott, az első, december 19-én írt érdeklődő emailemre azóta se kaptam választ, csak a második, januári levelemre. Azóta megkaptam a csomagot, amit szerencsére nem ajándéknak rendeltem. Ha kérdeztek volna, "egyáltalán nem megfelelő" értékelést adtam volna a tájékoztatásra.

Az eNet számai 993 internetező megkérdezésével készült reprezentatív felmérésből lettek extrapolálva. (Via MTI)