A Médiatanács nem engedi az RTL-nek, hogy megvásárolja a 24.hu kiadójának 30 százalékát

Különös cikk jelent meg ma délelőtt 11:35-kor az Origón, ez az első mondata:

„Várhatóan nem kapott engedélyt a Médiatanácstól az RTL Klub, hogy megvásárolja a Central Média 30 százalékos tulajdonrészét – értesült az Origo.”

A "várhatóan nem kapott engedélyt" megfogalmazás azért szórakoztató, mert a cikk 25 perccel azelőtt élesedett, hogy az előzetes napirend szerint a Médiatanács mai ülése egyáltalán elkezdődött volna, ahol a dologról állítólag döntöttek. (Persze lehetett tippjük, hogy fognak dönteni.) A napirendi javaslatban amúgy nincs szó a RTL-Centrál ügyről, és hiába hívtuk fél kettő után az NMHH-t, senki sem tudta megmondani, hogy született-e ilyen döntés a mai ülésen, vagy hogy mikor lesz elérhető a jegyzőkönyv.

Az RTL és a Centrál tavaly szeptemberben, az Internet Hungary-n jelentették be, hogy a tévécsatorna 30 százalékos részesedést vásárol a 24.hu-t is kiadó vállalatból, és befolyásoló részesedés megszerzésére készülnek. A Médiatanács abba nem egyezett bele, hogy utóbbi megvalósuljon. 

A Kreatív szerint viszont a végső szót nem a Médiatanács, hanem Gazdasági Versenyhivatal fog dönteni, egész pontosan május 1-ig tart az ottani eljárás határideje. A piacon ezzel együtt úgy számolnak, hogy a Versenyhivatalt viszont kötni fogja a Médiatanács álláspontja.

Jegyzőkönyv hiányában nem lehet tudni, hogy a Médiatanács miért ellenzi a bevásárlását.

UPDATE 1403

hvg szerint az origós cikk eredeti változatában először csak sima múlt idő szerepelt, tehát az vásárlásról szóló döntés meghozatal előtt már azt írták, hogy "nem kapott engedélyt" az RTL, és ezt módosították utólag arra, hogy "várhatóan nem kapott engedélyt".

UPDATE 1827

A napirendi javaslatok módosítói között ott volt a Centrál-RTL ügy, szóval biztos volt róla szó. Jegyzőkönyv továbbra sem elérhető.