Kőkemény, ugyanakkor igen síkos, néhol pedig bokán felül besüppedős képek özönét kaptuk a Budapesten állva maradni próbáló olvasóinktól. Szinte a szánkban érezzük a baleseti ügyeleten töltött 4,5 órás várakozás ízét!
Íme a legkeményebb jégcsapdák, latyakpályák és halálutak:
Az világos, hogy aki nem teljesen sík területen lakik, az megszívta. Akinek lépcsőn kéne közlekednie, az végképp. A Legnyaktörőbb Közterület különdíját a BAH-csomópont és a sashegyi Arany János általános iskola közti Breznó lépcső kapta:
A fotót elküldő János ezt írta mellé:
Nálunk ilyenek az útak a Breznó lépcsőnél! Ez az egy gyalogos járda van a Bah csomóponthoz és ezt sem takarítják el! Szégyen gyalázat!
Hasonlóan erős és csúszós versenyző a várbeli Franklin lépcső, amiről több olvasónk is küldött képet:
Adri részletesen leírta, milyen volt ott ma reggel:
az I. kerületben sem volt egyszerű ma reggel gyalog közlekedni...pedig számos követség (pl.: Belga Királyi Nagykövetség) és iskola (Toldy Ferenc Gimánázium, Kodály Zoltán Magyar Kórusiskola) dolgozói/diákjai küzdöttek szó szerint, mint malac a jégen lefelé és felfelé is.A képeken a Franklin utca, Franklin lépcső szakasz látszik, amint az Iskola utca felé, a Batthyány tér irányába próbáltam haladni...isteni volt, ajánlom mindenkinek, aki szereti!S ha már Disney on ice, gyorsan be is mutattam egy jégtánc mozdulatsort, magamat elfogultan 8.0-as pontszámmal értékelve (erről nincs fotóm).
Adrinak ráadásul tippje is van, miért nem takarítják el a havat-jeget:
Szerintem azért nincsenek hómunkások, mert a mai Putyin-napon félnek, hogy leszedi őket egy mesterlövész (a hólapát nyilván fegyvernek látszó tárgy) vagy a nettó 4000,- HUF/8óra munkabért találták vonzónak...végülis hétvégén jön a tavasz, majd elolvad magától, nem kell türelmetlenkedni, már csak T-2 nap.
Azt hiszed, hogy sík terepen könnyebb eljutni a suliba vagy az óvodába? Óbudán biztosan nem, onnan küldte a képeit Szilvi a Lajos utcai panelek közül, ahol ilyen út vezet az oviba. Vagyis " út helyett tenger, néhol bokáig erő mélységben":
ilyen meg az iskolába:
Zuglóban, a Rózsavár ovi előtt járólapokkal küzdenek az elemek ellen. Ez volt az első olyan kép, amit kaptunk, és bármiféle elhárító lépés látszik rajta:
Péter ehhez képest még ezzel sem elégedett. Ha elolvassa ezt a cikket, utána nem fog ilyeneket mondani szerintem:
A kapu a bal szelen van, csak a letett "jarolapokrol" belepve lehet megkozeliteni, de a kapu elott is latyak van. A tocsa olyan mely, hogy meg a nagycsoportos fiam se mer belelepni gumicsizmaban, pedig egyebkent imad pocsolyazni.Tegnap is mar ki voltak teve a jarolapok, szerintem ez szerintuk a vegleges megoldas.
Oviba a 15. kerületben sem könnyű járni, derül ki Dóra fotóiból:
illetve leveléből:
A mellékelt képek a 15.kerületben az egyik önkormányzati óvodába/bölcsödébe vezető úton készület a parkban. 5-8 centi mély víz és latyak mindenhol, ahol nem ez, ott egybefüggő jégpáncél vízréteggel a tetején.Tökéletesen járhatatlan és minimum lábszárközépig csurom víz mindenki, mire eljut a gyerekkel az oviba. Ugyanez a helyezt minden utcán, a piac mellett és buszmegállókban. Hómunkást hetek óta egyetlen egyet sem látni. (Ja, és az óvoda nem kap elég szóróanyagot az önkormányzattól, mert karbantartó van, csak nincs mivel felszórja a jeges utat)
Külön kategória az életveszélyes tömegközlekedési megálló. Ezért kap tőlünk BKK-s Aranydiplomát a 68-as és 202-es busz megállója, stílszerűen az Újköztemetőnél, hála Mónikának, aki szerint a hely "Madárcsontú nénikéknek halálos!"
Az óvodai és a megállós kategória fúziójáról küldött képeket "Egy felháborodott és remegő lábú anyuka":
Aki a véleményét sem titkolta el:
2017.02.02. reggel 8 óra után, 3/62 villamosok megállója a Nagy Lajos király útján a Jeszenak János utcánál. Ahol reggel 128 gyereket visznek bölcsődébe a szülők, egy részüket természetesen villamossal, sok picit ölben mert nem lehet a latyaktol babakocsit tolni, na ebben a helyzetben el lehet képzelni hogy milyen érzés ide leszállni erre a peronra (egy merő jég az egész).
Nem rossz a II János Pál pápa tér sem, ahol így lehet megközelíteni a metrómegállót, mutatja Sanyi:
Ebben a kategóriában a belső kerületek is szépen teljesítenek, ez itt a 74-es troli megállója a Zichy utcában, JF képén:
Ez pedig a Blaha, ahol Á a besuzról lelépve majdnem egyből elesett ma reggel, hogy utána még 5-6-szor csússzon meg a megálló területén:
K. Gábor rájött, hogy ki áll emögött:
Ma reggelre sem javult a helyzet a villamosmegállókban. A csatolt képen a 19-49 Karolina úti villamosmegállójában frissen átadott, EU támogatott korcsolyapálya látható. Pedig azt hittem, ha eláll az eső, a BKK/BKV közmunkásai is kimerészkednek végre a szabadba...
A kategória Művészeti Különdíját N. nyerte el a farkasréti Márton Áron téri megállóban késíztett impresszionista alkotásáért:
Az Életveszélyes Tömegközlekedési Megálló kategóriát egyébként Vargha Márton úgy nyerte meg, hogy nem is képet küldött, hanem egy kérdést:
Miért nem a példásan letakarított tömegközlekedési megállókról kértek fotót? Sokkal érdekesebb lenne, nem?
Panni miatt pedig lett Latyakos Vasúti Megálló kategóriánk is:
Ezt írta hozzá:
Ma kora reggel életemet kockáztatva próbáltam eljutni a repülőtérre. A küldetés sikerrel járt, de nagyon dühös lettem, amiért sem a ferihegyi vasútállomásnál, sem a Podmaniczky utcai trolimegállóban nem takarított senki. A Nyugatinál egyébként épp slendrián módon ürítgették az utcai szemeteseket, de a megálló ugyanúgy jégben és latyakban úszott. Bye-bye, my dear Budapest.
És azt tudjátok, kit utálunk a jégnél, a latyaknál és a lusta BKK-nál is jobban? Hát az olvasónkat, gy88-at ezért a fotóért:
és az aláírt szövegért:
Itt Thaiföldön már eltakaritották a havat.
Update: A cikkünkre reagáló levelet kaptam e pillanatban a BKV-től, íme:
A 444.hu oldalon 2017.02.02-án megjelent Szégyen, gyalázat: jeges halállépcsők és utcák vezetnek több budapesti iskolához és óvodához is című írásához a BKV Zrt. az alábbiakat fűzi hozzá:
Társaságunk szerződéses partnerünk bevonásával kiemelt figyelmet fordít a BKV-hoz tartozó megállók síkosságmentesítésére. Az extrém időjárási körülményeket, valamint a hó és jegesedés veszélyét figyelembe véve, a BKV összes megállójának takarítását partnerünktől 2017.01.31-én megrendeltük. Alvállalkozónk kedd délután 14.00 órától folyamatosan végzi a Társaságunk több mint 5000 megállóhelyének és csomópontjának hó- és síkosságmentesítését. A mai, kedvezőbb időjárásnak köszönhetően a tisztítás gyorsabb ütemben történik.
Társaságunk számára kiemelt fontossággal bír, hogy utasaink biztonságát szavatolni tudja, így a megrendelt síkosságmentesítési munkát csak akkor tekintjük elvégzettnek, ha az maradéktalanul teljesült. A teljesítést a BKV folyamatosan ellenőrzi, a kifogásolható helyekre jelenleg is visszarendeljük az alvállalkozót. Nem megfelelő teljesítés esetén természetesen a szerződésben foglalt következményeket a BKV érvényesíteni fogja.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.