28 ezer forint egy centiméter – mi az?

Tbg
közlekedés
2017 február 15., 13:03
comments 121

Valamivel több mint százmilliárd forintból fejlesztene vasutat a kormány Békéscsaba és Lőkösháza között. A 29 km-es szakasz felújítása és kétvágányúsítása és korszerű biztosító berendezéssel (ETCS2) való ellátása kerül ennyibe, írja a Napi.hu.

A tervek szerint a beruházás 80 százalékát az EU finanszírozná, a magyar állam 63,3 milliárdra pályázik. (A beruházás nettó költsége 79,4 milliárd forint.)

Ez pedig azt jelenti, hogy a második vágány kiépítése 2,8 milliárd forint lesz kilométerenként, 2,8 millió méterenként, 28 ezer forint centiméterenként, ami elég soknak tűnik.

Főleg azért, mert nem autópálya épül: 2,8 milliárd forintos kilométerenénti költségek autópályáknál szoktak előfordulni, nem véletlenül: a legtöbb költséget a földmunka emészti fel, márpedig egy autópályának kialakítani a 2x3 sávos földpadot sokkal nagyobb munka, mint a legfeljebb egy autósávnyi helyet elfoglaló sínpárnak.

Cserébe viszont talán elkészül a határig a kétvágányos, gyorsabb vonatközlekedés lehetővé tevő vasúti korridor.

A magyarországi vasútfejlesztésekről átfogó cikket az Index közölt nemrégiben. Ez a vasúti korridor 2-3 év múlva lehet kész Budapest és a határ között.

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.