1250 cég vállalta már, hogy nem hirdet a Breitbarton

2017 február 25., szombat 15:56
89

Újabb száz cég csatlakozott a bojkotthoz, amit a Sleeping Giants nevű csoport indított az amerikai alt-right mozgalom legfontosabb felülete, a Breitbart ellen. A Breitbart több egyszerű internetes lapnál, sok szempontból ez maga a trumpizmus megtestesítője, nem véletlen, hogy Trump főideológusa, Steve Bannon korábban a Breitbart főszerkesztője volt. (A lap jelentőségéről és Bannon személyéről is részletesen írtunk korábban, érdemes azokat a cikkeket is elolvasni.)

A bojkotthoz csatlakozó cégek között olyan nagynevek is szerepelnek, mint az Audi, a Visa, a T Mobile vagy a Lufthansa. Persze nem arról van szó, hogy ezek a cégek korábban mind direkt hirdettek volna a Breitbarton, de előfordulhattak ott hirdetéseik, mivel azokat sokszor bannerhelyeket értékesítő ügynökségek vásárolhatták meg. 

A Breitbart elleni keresedelmi háború a Kellogg's fellépésével indult még tavaly, miután a müzlit gyártó vállalat jelezte, hogy hirdetési tiltólistára tesz minden oldalt, melynek szellemisége nem fér össze a cég értékeivel. A Breitbart válaszul bojkottot hirdetett a Kellogg's termékeivel szemben, de az igazi kereskedelmi hadviselés csak ezután indult, a Sleeping Giants megjelenésével. 

A Twitteren aktív szervezet ugyanis elkezdte egyesével számon kérni azokat a vállalatokat, melyeknek a hirdetése felbukkant a Breitbarton. És ez eredményesnek bizonyult, válaszul sorra születtek az elhatárolódások a sokszor rasszista, kirekesztő hangvételű laptól. 

A lap vezetéséhez közeli források utaltak már arra, hogy az eleső hirdetési bevételek okoznak gondot a Breitbart számára, és iparági források szerint baj lehet abból is, hogy a laptól pedofilos megjegyzése miatt távozott Milo Yiannopoulos is, aki komoly reklámértékkel bírt. 

A Breitbart Bannon utáni vezetése amúgy elvileg szeretné mérsékeltebbé tenni a lapot, nemrég olyan mainstream helyekről igazoltak újságírókat, mint a Wall Street Journal vagy a The Hill. (Independent)

Kommentek

Ha kommentelnél, ahhoz Közösség vagy Belső Kör csomagra van szükséged. Ha csak olvasnád a többiek hozzászólásait, ahhoz nem kell előfizetés.

  1. Ha még nincs, regisztrálj 444 profilt
  2. Fizess elő a Közösség vagy a Belső kör csomagunkra
  3. Az előfizetésnél használt email címmel regisztrálj a Disqusra és azzal lépj be a cikkek alatt