Mivel a globális felmelegedés egy humbug, az ellene való küzdelemnek sincs értelme Donald Trump szerint, aki azt tervezi, hogy már jövő héten lazítja a káros anyagokat kibocsátó gépjárművekre vonatkozó szövetségi szabályokat.
Elődje, Barack Obama azért léptetett életbe szigorításokat, mert az autók széndioxidkibocsátása jelentősen hozzájárul a globális felmelegedés gyorsulásához, és az elnök a környezetre kevésbé káros elektromos és hibrid autók gyártására akarta sarkallni a gyárakat.
A keddre prognosztizált bejelentés végrehajtója és felelőse várhatóan Scott Pruit, Környezetvédelmi Hatóság (Environmenteal Protection Agency) új vezetője és Elaine L. Chai közlekedési miniszter lesznek, és ez csak a globális felmelegedés elleni harc leverésének kezdete lesz.
Február végén 17 autógyár jelezte közös levélben Pruittnak, hogy a bevezetett szigorítás olyan anyagi terheket jelentenek a gyáraknak (200 milliárd dollár 2025-ig bezárólag), ami súlyosan megrokkantja az ipart
A New York Times azt írja, a döntést hamarosan követi majd a leváltott demokrata adminisztráció egy másik fontos hagyatékának felszámolása, és a Trump oldalni fogja a széntüzeléssel működő erőművekre vonatkozó szigorított szabályokat is. (New York Times)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.