Nekünk ne szóljál be, mert kicsinálunk téged is, meg a családodat is

Szerda reggel megjelent egy cikk a kormányzati propagandamédia origóján, azaz Origón arról, hogy Hajnal Miklós, a Momentum korábbi vezetőségi tagja

nem valami jó ember.

Az Origo arra alapozza a mondandóját, hogy Hajnal korábban egy társával alapított egy céget, amibe a Traction Labs Zrt. befektetett 12 millió forintot, de a dologból nem lett semmi. Az Origót nem érdekelték az olyan apróságok, hogy a Traction Labs igazából csak 9,3 millió forintot fektetett be, és Hajnalékkal semmilyen vitájuk nincs, nemhogy pénzügyi követelésük a cégalapítók felé.

Hajnal Miklós egy olimpiai vitán. Kép: Botos Tamás

Az Origo cikkében azonban nem ez a legfontosabb, hanem az, hogy megmutatja:

a kormányzati médiagépezet tényleg soha nem látott mélységekbe süllyedt.

A fideszes lejáratógépezet ugyanis eddig csak a politikai ellenfelek múltjában turkált. 2014 végén még azzal váltottak ki komoly felháborodást, hogy megírták Várady Zsolt iwiw-alapítóról, hogy 2003-ban találtak nála 0,19 gramm marihuánát. Mindezt azért, mert Várady éppen 2014-ben kormányellenes tüntetéseket szólalt fel. Gulyás Balázsról, aki szintén kormányellenes tüntetéseket szervezett 2014-ben, az akkor még kormányközeli HírTV derítette ki, hogy másfél évvel korábban balesetet okozott, mert nem tartott be egy elsőbbségadási szabályt.

Most az Origo Hajnal Miklóst vette elő, de ezen már nem is lepődik meg senki, ez a szokásos színvonal. Ami a mai cikkben új, hogy

az Origo már nemcsak Hajnalt, hanem Hajnal családját is elővette.

Az apjáról, Hajnal Zoltán fizikusról megírták, hogy

  • Németországban tanított (nagyon gyanús),
  • az MTA-nál dolgozik (uramég)
  • „több helyen beszélt a teremtéstörténetről fizikusszemmel” (hm, istenkáromlás?),
  • A FACEBOOKON 444-CIKKEKET OSZT MEG!!!! (JFWGFIZGKFGQKF)

Az Origo megírta azt is, hogy Hajnal Miklós bejelentett lakcíme a XIII. kerületi Kresz Géza utcában van, ahol eléggé drágák a lakások. Hajnal egyébként erről azt mondta a hvg.hu-nak, hogy kiskora óta abban a lakásban él a családja.

Mindezek alapján az Origo már a címben dúsgazdagnak nevezi Hajnal Miklóst, hozzátéve, hogy 12 millió forintot tüntetett el.

Az Origo ezen kívül minden erejével igyekszik Hajnal Miklóst Soros Györgyhöz kötni, felhozzák azt is, hogy dolgozott a Közép-Európai Egyetemen (CEU), de az is fontos érv, hogy Hajnal egy olyan német szervezetnél, a GPPi-nél volt gyakornok, ami „erősen köthető Soros Györgyhöz”. És hogy miért köthető erősen Soroshoz? Hát ezért, azért, mert az intézet vezetője végzett már kutatásokat a CEU-n, és bírálta Orbán Viktort, ráadásul

a GPPi a Facebookon több Soroshoz köthető szervezetet is lájkol a Facebookon, így például a Direkt36-ot.

Azt nem részletezték, hogy a Direkt36 hogyan kötődik Soroshoz.

Az Origo szerdai cikkének legfontosabb üzenete tehát az, hogy

ha eddig a kormányzati lejáratómédia csak nyakig volt hajlandó elmerülni a szarban, mostanra szereztek oxigénpalackot és búvárruhát is, és ha kell, bármeddig lent maradnak.

Ha kritizálod a kormányt, már nemcsak te válsz célponttá, hanem a családod is.

Ez igazolja, hogy a Fidesz régen elszokott már attól, hogy politikai vitákban kelljen legyőznie az ellenfeleit, helyette inkább arra használják a brutális kormányzati médiafölényt, hogy aljas lejáratókampányokat indítsanak az uralmuk kihívói ellen.

Az Origo mai cikke nemcsak a turbóházmester-attitűd megtestesülése („Hallották? Hajnalék a földszint kettőből nem megfelelő újságot járatnak!”), hanem a magyar újságírás történetének egyik mélypontja is. Ez pedig elég sötét jövőt fest Magyarország elé. (Címlapkép: ebből a videóból.)