Felújítják a Lánchidat, de nem azért, hogy letereljék róla az autókat

Valószínűleg még az idén nekilátnak a Lánchíd és az Alagút felújításának. A bruttó 22,3 milliárd forintos munka két és fél évig (!) tart majd, ezalatt lezárják a Lánchidat (csak gyalogosok használhatják majd a felbontások között vezetett folyosókon) és az Alagutat is. Utóbbit teljesen, a gyalogosok elől is lezárják - írja a portfolio.

Bár időnként előkerül az ötlet, a Lánchíd a felújítás után nem lesz gyalogoshíd, az autók visszatérhetnek majd rá. Annyi változás lesz, hogy a biciklisek kerékpársávot kapnak az autókkal közös sávban. A Kerékpáros Klub szerint jelenleg az az áldatlan állapot van, hogy bár minden tizedik jármű bicikli a hídon, kétharmaduk a szűk járdákra szorul, állandó konfliktust okozva a gyalogosokkal. Ezért is érinti a problémás helyek sorában az április 22-i I bike vonulás a Lánchidat is. 

Az Alagútban is lesz az egyik oldalon önálló kerékpáros sáv, a másik, a híd felé vezető oldalon pedig a szélesített közúti sáv szélére festenek biciklis jeleket. 

A biciklis-gyalogos háború egyik terepe a Lánchíd budai hídfőjénél lévő aluljáró. Ezt jobban beláthatóvá alakítják át, hogy ne lepje meg a sétálókat egy váratlanul felbukkanó bringás, vagy éppen fordítva. 

Ha az egész hidat nem is kapják meg, az apró jó hír a gyalogosoknak, hogy a Lánchíd pesti hídfőjén zebra lesz a két járda között. Ott most leginkább az autók között szaladnak át. A Clark Ádám téren is lesz a híd felől egy zebra, amivel a tér jobban átjárható lesz. A gyalogos felületet a körforgalom összehúzásával növelik majd.

Hogy mikor kezdődnek a munkálatok, azt még nem tudni pontosan.