Az alapkészségeket fejlesztené, de még nem írni-olvasni tanítana az 9 osztályos általános iskola első, új évfolyama

oktatás
2017 március 14., 04:17
comments 99

A kormány által bevezetni kívánt plusz egy általános iskolai évfolyam a gyerekek alapkészségeit fejleszti, azok elsajátítására fókuszál, ami ahhoz szükséges, hogy hatékonyabban tudja a gyerek elkezdeni az első osztályt - erről az oktatási államtitkár beszélt a Magyar Időknek adott interjúban.

Palkovics László azt mondta, azért van szükség plusz egy évfolyamra az óvoda és az iskola között, mert az oktatási ciklusoknak egymásra kellene épülniük az óvodától az egyetemig, így sokkal hatékonyabb lenne a rendszer. Jelenleg azonban nem ez a jellemző, gyakorlatilag minden elölről kezdődik minden ciklus elején.

A tervek szerint az oktatási rendszer első nyolc éve három év óvodából, egy év alaposztályból - voltaképpen ez lenne a kilencedik osztály - és négy év alsó tagozatból állna.

Az óvoda és az iskola közötti szakadékot hidalná át az alaposztály, ami nagyban segítené az egymásra épülést Palkovics szerint. Az államtitkár azt is mondta, hogy ez nem a nagycsoport megismétlése lenne.

Palkovics László jelenlegi és Hoffmann Rózsa volt oktatási államtitkár a közoktatás helyzetéről tartott parlamenti vitanapon 2016. november 29-én.
photo_camera Palkovics László oktatási államtitkár és Hoffmann Rózsa KDNP-s képviselő a közoktatás helyzetéről ellenzéki kezdeményezésre tartott parlamenti vitanapon az Országgyűlés plenáris ülésén 2016. november 29-én (Fotó: Koszticsák Szilárd / MTI)

Az alaposztályban még nem írni, olvasni tanítják a gyerekeket, de mindent megtesznek azért, hogy az írás és olvasás elsajátításához minél felkészültebbek legyenek. Az államtitkár megemlítette, hogy ezt a rávezetést már az a pedagógus teszi, aki majd írni és olvasni tanítja őket. Ezen kívül a kormány tervei szerint az óvodai képzést is át kell tekinteni, hogy kell-e változtatni rajta.

Nem szeretnék azt sem, hogy a jobb képességű gyerekek átugorhassák az alaposztályt, Palkovics László szerint a cél az, hogy az osztály együtt haladjon, az osztályon belüli különbségeket pedig a tanítók feladata kezelni. Az összes modern iskolarendszerben - például finnben is - az osztályon belül kezelik a különbségeket. A tanítókat továbbképzéssel készítik fel az új feladatra.

Az új nemzeti alaptantervvel kapcsolatos egyeztetéseket április közepére szeretnék lezárni, a tényleges kidolgozás, az új nemzeti alaptanterv megírása szeptemberig tart. Ezt követi a társadalmi egyeztetés, és a javaslatot az év végéig a kormány elé szeretnék vinni. (MTI)

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.