Ahogy most kinéz, nem a Moszkva sétány szabadítja ki a betonból a Duna-partot

A pesti Duna-part megújítását ígérte a Főváros, két ütemben. A bejelentett terv szerint gyalogossétány és kerékpárút épül a Parlament és a Rákos-patak között. Két ütemben valósítják meg ezt, előbb a Margit hídtől északra eső részt alakítják át, mi máshoz, a vizes világbajnoksághoz igazítva. 

Valami látszik már abból, hogy fog kinézni az új, rakparti promenád:

Fotó: Anarki

Így indultak neki a feladatnak: „Budapest Főváros Önkormányzatának céljai között szerepel a budapesti rakpartok komplex közterületi megújítása, a Duna-partok élhetőségének javítása. Számos megvalósult európai példa alapján egyértelmű, hogy a folyópartok vonzereje a városi életminőség javulását és a gazdasági növekedést is segíti. A megújuló partszakaszt várhatóan a budapestiek széles köre fogja örömmel használni, a kerékpáros fiataloktól a Duna-parti sétára vágyó idősebb korosztályig, továbbá a vizes vb ideje alatt idelátogató turisták számára is kellemes meglepetést jelent majd.”  

A látványterv így nézett ki:

Fotó: budapest.hu

Valójában a térkő a nagy újítás, az tényleg lesz. A bicikliseknek nem lesz új útja, fent mehetnek, ahogy eddig. 

Ilyen leszFotó: Anarki

A fenti részt ilyennek ígérik, de ezt mondjuk továbbra is egy kétszer kétsávos út választja majd el a Duna-parttól.

Fotó: haszan
Fotó: budapest.hu

A Kossuth tértől a Margit hídig tartó szakaszt a vizes vébé után kezdik majd. Sőt, már arra is vannak tervek, hogy egészen a Fővám térig lehet majd sétálni 2020-tól. Azt ígérik, hogy „a már meglévő és a 2017-es vizes világbajnokságra megépülő sétánnyal együtt egy egyedülálló, közel 10 km hosszú, összefüggő vízparti gyalogos és kerékpáros sétányt hozunk létre, mely összeköti Budapest történeti Belvárosát az elmúlt években dinamikusan fejlődő, modern vízparti városrészeivel, kulturális, sport és irodanegyedeivel”. 

Kevés autó, gyalogosok és egy díszbiciklisFotó: Korzó Tervezési Stúdió / infoszab.budapest.hu

Csakhogy az Index szerint bicikliút valójában nem is lesz ezen a részen. Azt írják, hogy sem az id. Antall József rakparton (az Országház és a Lánchíd között), sem a Jane Haining rakparton (a Lánchíd és az Erzsébet híd között) sem lesz semmilyen bringaút vagy -sáv. Szemre elférnének az úttest két oldalán, de a hivatalos indkolás szerint azért nem lesz, mert csak a hidaknál lehet belépni az alsó rakparti szakaszokra, ezért nincs kapcsolata az utcákkal. Ehelyett inkább az Apácai Csere János utcában haladó EuroVelo útvonalat támogatják. 

Fotó: Korzó Tervezési Stúdió / infoszab.budapest.hu
Népszerű
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.
;