Valószínűleg erre a számra fogod nyomatni egész nyáron

2017 június 4., vasárnap 20:03
120

Januárban jelent meg a 42 éves, Puerto Ricó-i énekes, Luis Fonsi és a szintén Puerto Ricó-i rapper, Daddy Yankee közös száma, a Despacito. A dal váratlanul nagyot robbant, a megjelenése után rögtön felkerült a legtöbb latin-amerikai slágerlistára, és az Egyesült Államokban is vezette a spanyol dalok népszerűségi listáit. Idővel felkerült a Billboard Top 100-as listára is, a 88. helyre, ezzel már messze ez volt Luis Fonsi legsikeresebb száma.

A januárban megjelenő klipet 24 óra alatt több mint ötmilliószor nézték meg a Youtube-on, ezzel ez lett a legsikeresebben debütáló spanyol nyelvű zenei videó. Áprilisra összejött az egymilliárd megtekintés is, jelenleg ez a Youtube történetének 18. legnézettebb videója.

Olyan nagyon ez még nem lenne kiemelkedő, latin-amerikai zenészek azért eléggé gyakran vesznek fel olyan számokat, amikkel az Egyesült Államokban és Európában is befutnak. A Despacitót azonban tavaszra nemhogy nem felejtette el a világ, de még följebb kúszott a slágerlistákon. Ehhez a késleltetett európai megjelenés mellett az is kellett, hogy az előadók áprilisban kiadtak egy új verziót is, amiben rajtuk kívül már Justin Bieber is énekel, méghozzá részben spanyolul.

Az amerikai zenei sajtó addig is imádta ezt a számot, Bieberrel pedig még nagyobb volt a rokonszenv:

májusban már a Despacito vezette a Billboard Top 100-at.

Spanyol dal erre több mint 20 éve nem volt képes, legutoljára 1996-ban tudott első lenni ezen a listán a Macarena Bayside Boys-féle remixe (amiben ugye pont az volt a változás az eredetihez képest, hogy egészen sok volt benne az angol szöveg, ehhez képest a Despacito Justin Bieber-féle verziójában is sokkal kevesebb van).

Ehhez a remixhez készült új klip is, ami megint csak elég jól kezdett a Youtube-on, 2 hét alatt 13 milliós nézettséget szedett össze.

De ha ez még nem lenne elég, májusban a Major Lazer és egy MOSKA nevű kolumbiai dj is kiadott egy feldolgozást, hogy a baszatáska se maradjon megpakolatlanul. Ezeken kívül persze még van egy rakás remixe a számnak, minden adott ahhoz, hogy az ember ne tudjon a következő hónapokban egy szórakozóhelyre sem úgy bemenni, hogy ne csapja arcon a Despacito valamelyik verziója.

Maga a dal egyébként a flörtölésről és a szexről szól, és arról, hogy mindezt lehetőleg érzékien és lassan kell csinálni, szóval a dalszöveg nem fogja megváltani a világot.

A Despacito sikere inkább azért fontos, mert a latin-amerikai és a spanyol nyelvű pop újabb nagy korszakának kezdetét jelzi.

A magyar rádiókból is ömlik ez a zene, a Despacito mellett sokat játsszák most például a spanyol Enrique Iglesias új, Puerto Ricó-i és kubai zenészekkel közös számát, a Súbeme La Radiót.

Ezeken kívül Shakirának és Ricky Martinnak is vannak tavaly év végén kiadott dalaik, amik még szerepelnek a magyar rádiókban.

Ezeknek a számoknak az a nagy előnyük, hogy egyszerre klub- és rádióbarátok. A Despacito egyszerre rádióbarát pop, de mellette különleges is a közép-amerikai reggaeton-beütés miatt, ráadásul könnyen táncolható. Pontosan ugyanez igaz a Súbeme La Radióra, és a sikerük receptje is valószínűleg az, hogy a klubokban be lehet tenni akár a számok rádióban játszott verzióit is.

Külföldön hódítanak a már ismert európai és amerikai számok reggaeton-verziói, márciusban Ed Sheeran unalomig játszott Shape Of You című száma kapott spanyol szöveget és karibi beütést ebben a remixben, és ugyanerre a sorsra jutott a OneRepublic No Vacancy-je is, amiben a kolumbiai Sebastian Yatra lett a vendégelőadó.

Ebben a spanyolos lázban újra nagyon nagyot arat a barcelonai születésű Álvaro Soler is, aki ugyan két éve adta ki a bemutatkozó lemezét, a Sofia című számát azonban egy teljes éve bömbölik Európa rádiói.

Sőt, neki van egy közös dala Jennifer Lopezzel is.

Azt pedig, hogy az ilyesmire komoly igény van, bizonyítja a Despacito sikere is, hiszen a dal több tucat országban vezeti vagy vezette a slágerlistákat, és úgy veszik, mint a cukrot.

Szóval a nyárra jó szórakozást mindenkinek, akinek bejön az ilyesmi, akinek meg nem, az tartson ki, vagy maradjon otthon!

Kommentek

Ha kommentelnél, ahhoz Közösség vagy Belső Kör csomagra van szükséged. Ha csak olvasnád a többiek hozzászólásait, ahhoz nem kell előfizetés.

  1. Ha még nincs, regisztrálj 444 profilt
  2. Fizess elő a Közösség vagy a Belső kör csomagunkra
  3. Az előfizetésnél használt email címmel regisztrálj a Disqusra és azzal lépj be a cikkek alatt