A propagandasajtó folytatja háborúját a naptej és a józan ész ellen, a bőrrák és az UV-sugarak mellett

A Ripost a jelek szerint az egész nyárelőt feltette arra, hogy minél több magyar kapjon idén bőrrákot. A héten eddig minden nap közöltek cikket a naptejek káros hatásairól, arra biztatva a lakosságot, hogy inkább ne is használjon ilyeneket, sőt mi több, lehetőleg a létező legveszélyesebb időszakban, dél és három között napozzon, mert szerintük az egészséges. Kampányukhoz lelkesen csatlakozott a propagandasajtó televíziós ága, a TV2 is, amely a szerda esti "Tényekben" riportot közölt a naptej rákkeltő hatásáról.

"Tények".Fotó: Screenshot

Mindezt Szendi Gábor programozó matematikus-pszichológus, vagyis a tárgykörben mindennemű képzettséget nélkülöző kókler "tanulmányára" hivatkozva állítják. Rajta kívül még hivatkoznak Dr. Házi Edinára, aki saját állítása szerint gyógyszerészként végzett, de a jelek szerint leginkább saját gyártmányú kozmetikumaival házal. A Ripost "tanulmányként" hivatkozik saját gyártású napozókréme reklámszövegére, amiben olyan sületlenségek vannak, hogy a naptejekben levő kémiai fényvédők elnyelik az UV sugarakat, majd a bőrön át felszívódva egyenesen a véráramba juttatják azokat.

Házi amúgy az OMC néven jelölt vegyi anyagról beszélt, amelyet néhány naptejben használnak, és amely egy 2000-es kutatás szerint a kísérleti egerek bőrén át valóban felszívódott a szervezetbe, de ezt a tanulmányt egy későbbi, embereken végzett vizsgálat már cáfolta - ahogy amúgy a titánium-dioxidról és a cinkoxidról, a naptejellenes alufóliasisakosok két másik fő ellenségéről sem sikerült eddig bizonyítani, hogy károsodást okoznának az élő bőrsejtekben. És különben is, a naptejekben használt hatóanyagokat rendszeresen vizsgálják az erre hivatott hatóságok.

Népszerű
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.
;