Egyre nagyobb divat az interneten a Millenials-nak, azaz az ezredfordulósoknak nevezett fiatal, az utóbbi években dolgozni kezdő generáció dolgian való puffogás. Róluk mondta nemrég egy ausztrál ingatlanmágnás, hogy ha nem vennének mindig avokádókrémet, lenne pénzük saját lakásra, most pedig egy brit biztosítótársaság készített egy felmérést, amiben meglepő kimutatás szerepel erről a csoportról.
Kiderült ugyanis, hogy a felmérésben szereplő fiatal felnőttek majdnem fele alkalmaz takarítót a lakásában.
Márpedig ezek nem nagy lakások, többségükben egy- vagy kétszobásak. Jött is a kiakadás az idősebbektől, mondván, a 70-es vagy a 80-as években elképzelhetetlen lett volna, hogy ilyen kis ingatlanokba is takarítót alkalmazzon az ember.
A felmérésben szereplő fiatalok többsége ráadásul azt mondta, azért nem maga takarítja a lakását, mert
„túl elfoglalt” ehhez.
A felmérés készítői és takarítórendelő mobilalkalmazások fejlesztői azonban a fiatalokat védték, hangsúlyozva, hogy az utóbbi 10-20 évben nagyon átalakult az élet. A legfontosabb változás, hogy több dolgozó fiatal túlórázik, és hogy a mobilalkalmazásokkal meg a különböző szakemberlistázó oldallal mindenki számára könnyen elérhetővé váltak a takarítók is, ráadásul a takarítás ára is csökkent.
A fiatalok pedig megértették, hogy ha ki tudják takaríttatni a lakásukat heti 1-2 korsó sör árából, akkor nincs értelme takarításra időt pazarolni, hiszen a szabadidejüket inkább tölthetik kikapcsolódással, sportolással vagy szórakozással.
A felmérésből kiderült az is, hogy az utóbbi 5 évben 25 százalékkal nőtt a kereslet a takarítókra, és ez a növekedés jórészt a fiatal felnőttektől érkezett. (Telegraph)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.