A HÉV az új metró: hajszálrepedések miatt csökkenteni kellett a sebességet

A 2018-as választás titkos története 84 színes oldalon.
Megveszem

A Batthyány tér és a Margit híd közötti HÉV-alagútban eddig meglévő repedések mellé újabbak alakulnak ki amiatt, hogy a fonódó villamos az alagút tetején közlekedik. Ezért a HÉV-szerelvények mellett a villamosokat is sebességcsökkentésre kötelezték.

„A HÉV-alagút födémje feletti közlekedés feltételeit a Nemzeti Közlekedési Hatóság határozta meg számunkra, végzésük alapján 2016 szeptemberétől 25 km/h sebességkorlátozást vezettünk be az érintett szakaszon. A hatósági állásfoglalás szerint a korlátozást addig kell fenntartani, 

amíg az alagútban tapasztalt hajszálrepedések terjedése műszakilag teljesen megoldódik" 

- közölte a Népszavával a BKV.

Az alagútban a Batthyány téri állomásra 20 kilométer per órás sebességgel érkezhetne be a HÉV, de ezt 10 km/h-ra csökkentették. A repedések terjedése így sem szűnt meg, ezért az alagút felett közlekedő villamosoknak is tötyögniük kell ezen a szakaszon. (Népszava, MTI)

A 2018-as országgyűlési választáson elmaradt az ellenzéki összefogás, a Fidesz pedig újra kétharmados többséget szerzett. Az ide vezető titkos tárgyalásokról, és a színfalak mögött zajló belső küzdelmekről szól a MAKRO legfrissebb száma. Magyari Péter, a 444 egyik legismertebb oknyomozó újságírója hónapok át készített háttérinterjúkat a hazai politikai élet legbefolyásosabb szereplőivel, és ezek alapján keresi a választ a magyar demokrácia alapkérdésre: “Leváltható-e még választásokon a kormány?”

Megveszem a Makrót
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok érvényesek 2019. december 2-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.