Médiaháború Szerbiában: az adóhivatal befagyasztotta az ellenzékivé lett lapok számláit

Bedurvult a médiaháború Szerbiában, miután az adóhatóság zárolta az egyik legnagyobb lapkiadó, az Adria Media Group számláit, mondván súlyos adótartozásai vannak a cégnek. A kiadó vezetője viszont azt állítja, hogy mindig mindent pontosan befizettek. 

Válaszcsapásként 150 pert indított a kiadó a szerb politikai elit tagjai ellen, hitelrontás és a sajtószabadság megsértése miatt, közöttük van az ország elnöke, belügyminisztere, az adóhatóság több munkatársa és kormányparti lapk újságírói és szerkesztői is.

Az Adria Media Group mintegy 800 munkatársa nem kapta meg az augusztusi fizetését a bankszámlák zárolása miatt, ennek ellenére a lapok többsége - így a politikai napilapjuk, a Kurir - egyelőre megjelenik. Számos magazin, így a szerb Elle, Cosmopolitan vagy a Men's Health is a csoporthoz tartozik, 57 nyomtatott és 26 online kiadványuk van.

Rodic a Kurirban politikai támadásra panaszkodik.

A kiadót vezető Aleksandar Rodic sokáig kifejezetten jóban volt Aleksandar Vucic köztársasági elnökkel (korábban Szerbia miniszterelnöke volt) és politikai lapjai inkább kormánypárti vonalat vittek.

A két ember azonban összeveszett, és Rodic azt is bejelentette, hogy beszáll a politikába, hogy megbuktassa Vucicot, akit súlyos korrupciós ügyekkel vádol. Azóta kormányellenes vonalat visznek politikai kiadványai, és e fordulat után indult az adóhatóság vizsgálata is. (balkaninsgiht)

Népszerű
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.