Az új fizetési módszert egyelőre egyetlen KFC-kirendeltségben, Hangcsou városában lehet használni, de a jelentősége meglehetősen így is meglehetősen nagy.
A rendszer gyártója ugyanis az Alibaba leányvállalata, az Ant Financial, és a fejlesztés egy újabb lépés lehet a készpénzes fizetési módok visszaszorítása felé Kínában. Az országban óriási sebességgel terjednek a hagyományos készpénz-használaton túlmutató megoldások, óriási piaca lett a különféle új technológiáknak, melyek szorosan összekapcsolódnak a különféle arcfelismerős-megfigyelő technológiák terjedésével is.
Az Alipay rendszer lényege, hogy egy 3D-kamera pár másodperc alatt szkenneli a vásárló arcát, majd a mobiltelefonszám megadásával megerősítve, hogy valóban az áll ott, akit a rendszer felismer, már meg is történt a fizetés. Hasonló, arcszkenneres fizetéssel próbálkozott már az Alibaba online két éve, de ez az első alkalom, hogy kivitték a technológiát az offline térbe.
A rendszer állítólag annyira kifinomultan tudja már olvasni az arcokat, hogy maszkokkal vagy fotókkal sem lehet már átverni. (Verge)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.