Kínai befektetők szálltak be a német elektromos repülő taxi-projektbe

TECH
2017 szeptember 05., 10:21

Az öt utas szállítására alkalmas elektromos repülő taxi kifejlesztésére alakult német Lillium technológiai start-up 90 millió dollár tőkeinjekcióra tett szert feltőkésítésének második körében a kínai Tencent által vezetett kockázatitőke-befektetési konzorciumtól.

A Lillium 2015-ben alakult meg elektromos hajtású repülő taxik kifejlesztésére és tavaly hajtotta végre 11,4 millió dolláros első tőkebevonását. A második befektetési körben a Tencent mellett a liechtensteini LGT befektetési alap, az Atomico európai kockázati befektetési alap, valamint a Twitter társalapítója, Evan Williams által létrehozott Obvious Ventures vett részt.

link Forrás

A befektetők megítélése szerint a Lillium mint technológiai start-up messze kiemelkedik az e-kereskedelmi kezdeményezések által uralt európai átlagból és szilícium-völgyi kategóriának tekinthető. 

A Lillium az idén áprilisban kezdte meg az ötüléses repülő jármű kifejlesztését, miután sikeresen befejezte a kísérleteket a függőleges felszállásból és lebegésből merevszárnyas repülésre átváltani képes kétüléses járművével. Az új tőkebevonást a Lillium szakemberek felvételére, jelenlegi mintegy hetven fős létszámának a megduplázására szánja fordítani. Az ötüléses repülő jármű tesztelését utassal 2019-ben tervezi megkezdeni a cég, kereskedelmi forgalomba pedig valamikor a következő évtizedben kerülhet. 

A jármű hatósugara 300 kilométer, legnagyobb sebessége 300 kilométer óránként, a 20 kilométeres utat Manhattanről New York JFK repülőterére így öt perc alatt lehet megtenni. (MTI, Financial Times)

Kiemelt videóink

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.